CD Projekt Red pochwalił się w środę dokonaniami serwisu GOG.com po rozszerzeniu, miesiąc temu, jego oferty o gry na sprzęt z systemem operacyjnymi iOS (komputery i urządzenia Apple). Wcześniej klienci GOG.com mogli jedynie kupować tytuły na tradycyjne PC-ty.

Przedstawiciele GOG.com twierdzą, że zmiana spotkała się z uznaniem użytkowników i istotnie zwiększyła ruch na platformie co powinno również przełożyć się na jej wyniki. Obecnie już ok. 15 proc. odwiedzających serwis to posiadacze komputerów z popularnym jabłuszkiem. „Wejście GOG.com w segment gier na komputery Mac okazało się wielkim sukcesem" – mówi, cytowany w komunikacie, Guillaume Rambourg, dyrektor zarządzający GOG.com. Twierdzi, że 15-proc. udział jest daleko lepszy niż zakładano. Nie zdradza jednak wyników sprzedaży gier na sprzęt z systemem iOS.

GOG.com początkowo wprowadził do oferty na tego typu urządzenia ok. 50 tytułów, głównie światowych hitów, z których część ma na wyłączność. Na liście są m.in. „Wiedźmin 1 i 2", „Syndicate", „SimCity 2000", „Ultima" oraz „Warsow". Obecnie portfolio liczy już ok. 70 pozycji i ma być nadal rozszerzane.

Platforma GOG.com działa od 2008 r. Początkowo zajmowała się jedynie sprzedażą starszych gier („klasyków"). Obecnie w ofercie ma również nowsze pozycje. Katalog liczy prawie 500 tytułów. Serwis wypracowuje doskonałe wyniki finansowe. Po dziewięciu miesiącach miał prawie 28 mln zł przychodów i 5 mln zł zysku netto. W całym 2011 r. było to odpowiednio: 28 mln zł i 4,8 mln zł. Przedstawiciele CD Projektu Red nie zdradzają planów finansowych GOG.com. Twierdzą, że celem jest „podwojenie biznesu". Nie musi to oznaczać podwojenia wyników, mimo że IV kwartał w branży gier komputerowych jest okresem żniw. Cześć zarobionych przez GOG.com pieniędzy prawdopodobnie trafi do CD Projekt Red w postaci dywidendy. Z zysku za 2011 r. platforma przekazała giełdowej spółce 1 mln euro.