E-sport to magnes na pieniądze. Także w Polsce

Profesjonalne e-zawody na świecie obejrzy w br. ponad 0,5 mld osób. U nas kolejne firmy inwestują w tę branżę, a bukmacherzy notują trzycyfrowe wzrosty.

Publikacja: 08.11.2022 21:00

Tegoroczny finał prestiżowego turnieju Intel Extreme Masters w Katowicach oglądało rekordowe dla tej

Tegoroczny finał prestiżowego turnieju Intel Extreme Masters w Katowicach oglądało rekordowe dla tej imprezy 1,12 mln osób. Fot. Adam Ziaja/ Shutterstock

Foto: Adam Ziaja

Elektroniczny sport to fenomen, choć już dawno wyszedł z niszy. Rynek okazał się magnesem dla potężnych sponsorów jak Intel, BMW czy Red Bull, a za nimi poszli kolejni. Ale na fali boomu w tej branży płyną też inne biznesy: bukmacherzy, producenci sprzętu oraz akcesoriów gamingowych i game developerzy. Nic dziwnego, skoro profesjonalistów grających w gry oglądają miliony – wystarczy wspomnieć, że w ub.r. turniej Free Fire World Series w Singapurze w szczytowym momencie przed ekranami zgromadził ok. 5,5 mln widzów. Szacuje się, że w 2022 r. globalne grono fanów e-sportu sięgnie ponad 520 mln internautów. O skali boomu może świadczyć fakt, że wartość trzech najwyżej wycenianych zespołów e-sportowych na świecie (TSM, 100 Thieves i Team Liquid) sięga już w sumie ok. 1,5 mld dol., a więc więcej, niż wynosi kapitalizacja takich rodzimych spółek jak np. Asseco czy Budimex.

Tylko 19 zł za miesiąc

Zyskaj pełen dostęp do analiz, raportów i komentarzy na Parkiet.com

Technologie
To był burzliwy rok dla gier. Jaki będzie 2025 r.?
Technologie
Wirtualna Polska kupuje grupę Invia. Wyda miliard złotych na turystyczny biznes
Technologie
Big Cheese Studio przedstawiło plany. Nadal wierzy w Chiny
Technologie
Rząd wpisał TVN i Polsat na listę spółek pod ochroną. Są niespodzianki
Materiał Promocyjny
Bank Pekao S.A. wyróżniony Złotym Godłem Quality International 2024
Technologie
Pierwszy hurtownik światłowodów pod młotek
Technologie
11 bit studios kasuje „Projekt 8”. Kurs szuka dna