CD Projekt Red zarobił w III kwartale, na poziomie operacyjnym, 5,8 mln zł czyli 11 proc. więcej niż rok wcześniej. Prognozy analityków zakładały, że zarobek w tej pozycji sięgnie 4,8 mln zł. Na poziomie netto zysk również wyniósł 5,8 mln zł co oznaczało 21-proc. wzrost. Ankietowani przez PAP specjaliści zakładali, że zysk netto wyniesie 4,2 mln z. Również jeśli chodzi o przychody dane były lepsze niż prognozował rynek. Obroty w III kwartale sięgnęły 42,1 mln zł (25,9 mln zł rok wcześniej) wobec oczekiwanych 34,5 mln zł. Na koniec kwartału technologiczna spółka miała na kontach ponad 22 mln zł gotówki. Narastająco obroty miały wartość 113 mln zł (106,5 mln zł przed rokiem). Zysk operacyjny sięgał 19,6 mln zł wobec 28,6 mln zł a netto 16,6 mln zł wobec 25,2 mln zł.
- Jesteśmy zadowoleni z wyników trzeciego kwartału. Praktycznie w każdym segmencie są one nieco lepsze od naszych pierwotnych oczekiwań - mówi cytowany w komunikacie spółki Adam Kiciński, prezes zarządu CD Projekt RED. - Osiągnięte wyniki te są tym bardziej satysfakcjonujące, że poparte zostały bardzo dobrymi przepływami – zarówno z działalności operacyjnej, jak i całkowitymi przepływami w ramach Grupy – dodaje Kiciński.
- Wyniki CD Projektu Red w III kwartale, który ze względu na sezonowość jest zazwyczaj słaby, należy oceniać pozytywnie – komentuje Łukasz Kosiarski, analityk DM BZ WBK. Zwraca uwagę na poprawę rezultatów pionu zajmującego się dystrybucją gier innych producentów i filmów.
Po sześciu miesiącach spółka miała na tej działalności stratę. Po dziewięciu miesiącach zysk wynosił jednak już 0,71 mln zł. Do poprawy wyników w tym obszarze przyczyniło się kilka „dużych" premier gier, w „Guild Wars 2" czy „World of Tanks 2012". W dalszym ciągu doskonale sprzedawało się też „Diablo III", które zadebiutowało wiosną.
Tradycyjnie bardzo dobrze prezentował sobie pion zajmujący się sprzedażą gier w postaci cyfrowej, czyli serwis GOG.com. Po dziewięciu miesiącach zarobił netto ponad 5 mln zł przy niespełna 25 mln zł przychodów (dla klientów zewnętrznych). Największy udział w zyskach grupy miał pion zajmujący się produkcją gier, który zarobił 15,8 mln zł przy 29,8 mln zł obrotów. To zasługa dobrej sprzedaży „Wiedźmina 2", w tym wersji na konsolę Xbox360, która zadebiutowała wiosną.