CD Projekt Red: Sprzedaż „Wiedźmina 2” przekroczyła 2 mln kopii

„Cyberpunk 2077” będzie nosiła tytuł nowa gra CD Projektu Red, która ma co najmniej powtórzyć sukces gier o Wiedźminie.

Aktualizacja: 14.02.2017 23:35 Publikacja: 19.10.2012 10:44

Ponad 2 mln kopii gry „Wiedźmin 2" kupili już, w półtora roku od premiery fani z całego świata. Z tego większość wybrała wersję na komputery PC (zadebiutowała 17 maja ub.r.). Sprzedaż na konsolę Xbox360 ruszyła w połowie kwietnia tego roku. Tym samym sprzedaż „Wiedźmina 2" szybko zbliża się do sprzedaży „Wiedźmina", który miał premierę jesienią 2007r., którego nabyło już ponad 2,1 mln graczy.

Fani z Ameryki

CD Projekt Red, żeby zwiększyć krąg odbiorców, wprowadził dzisiaj na rynek „Wiedźmina 2" w wersji na komputery Mac (Apple). Na świecie użytkownicy tego rodzaju sprzętu stanowią co prawda nie więcej niż 10 proc. ogółu użytkowników komputerów osobistych ale w Stanach Zjednoczonych, które są największym na świecie rynkiem gier wideo, ich udział jest znacznie większy i szybko rośnie. – Rynek gier na Mac-i jest mniej konkurencyjny. Nie wszystkie gry komputerowe trafiają na tę platformę co daje szanse na całkiem przyzwoitą sprzedaż – mówi Adam Kiciński, prezes giełdowej spółki. Nie zdradza jakiej sprzedaży „Wiedźmina 2" na tę platformę oczekuje. W prezentowanej ponad rok temu strategii CD Projekt Red zakładał, że w tym roku jesienią wypuści na rynek nową pozycję (teraz już wiadomo, że chodziło o „Wiedźmina 2" na Mac), która powinna sprzedać się w liczbie 30-100 tys. kopii.

Gra będzie dystrybuowana w postaci cyfrowej za pośrednictwem serwisu GOG.com, należącego do CD Projektu Red. - Dzięki temu zamkniemy cały kanał dystrybucji między producentem a klientem ostatecznym – podkreśla Kiciński. Tytuł będzie też dostępny na Steam, największej na świecie platformie do sprzedaży gier przez Internet.

GOG.com na Mac

Serwis GOG.com, który zaczynał kilka lat temu od sprzedaży „klasyków" (starszych) gier, systematycznie poszerza ofertę wprowadzając do portfolio nowsze tytuły (obecnie katalog liczy ponad 450 pozycji). Od czwartku zajął się też sprzedaż gry na sprzęt Apple. – To kamień milowy w rozwoju GOG.com – uważa Kiciński. Na początek katalog gier na Mac będzie liczył prawie 50 tytułów z czego ok. 30 to będą adaptacje dokonane przez GOG.com czyli niedostępne u konkurentów. Prezes CD Projektu Red zapewnia, że inwestycje nie zachwieją wysoką rentownością GOG.com. W 2011 r. platforma miała prawie 28 mln zł przychodów i 4,8 mln zł czystego zysku.

Kiciński podtrzymuje deklaracje, że w tym roku GOG.com powinien po raz kolejny  „podwoić biznes". – Planujemy, wspólnie z producentami gier, bardzo agresywne kampanie marketingowe, żeby po raz kolejny zwiększyć sprzedaż – zapowiada Kiciński.

Dlatego podtrzymuje wcześniejsze deklaracje, że w kierowanej przez niego firmie ten rok z biznesowego punktu widzenia powinien być najlepszy w dotychczasowej jej historii.Na razie rekordowy był 2011 r., w którym spółka zarobiła netto 26,12 mln zł przy prawie 140 mln zł obrotów.

Prace trwają

CD Projekt Red na czwartkowej konferencji prasowej przedstawił również kolejne informacje na temat swojej drugiej gry, która w perspektywie kilku najbliższych lat ma co najmniej powtórzyć sukces tytułów o Wiedźminie. Trafi na rynek w 2014 lub 2015 r. Będzie osadzona w bardzo popularnym na świecie, stworzonym przez Mike'a Pondsmith'a, systemie cyberpunk. – Gra będzie nosiła tytuł „Cyberpunk 2077" – ujawnia Kiciński. Prace nad tytułem trwają już od kilku kwartałów. Prowadzi je kilkudziesięcioosobowy zespół. Drugie tyle programistów pracuje nad kolejnym „dużym" tytułem, który również trafi na rynek w 2014 lub 2015 r. CD Projekt Red póki co nie chce potwierdzić, że będzie to „Wiedźmin 3".

Technologie
Kurs akcji Ten Square Games na dnie. Analityczka: To nie jest okazja
Materiał Promocyjny
Financial Controlling Summit
Technologie
Program motywacyjny PlayWaya wzbudził gorące emocje
Technologie
Szef TTMS: Giełda jest jedną z opcji. Jeszcze podkręcimy tempo rozwoju
Technologie
Co dalej z cenami za internet i komórkę? Ważne prawo w Senacie
Technologie
Jarosław Grzywiński, NASK: Rok cyberbezpieczeństwa
Technologie
Kurs Asbisu mocno w dół. Analityk: Akcje spółki potaniały na giełdzie za mocno