W IV kwartale 2022 r. CD Projekt miał 329,2 mln zł przychodów, o 3 proc. więcej niż średnio oczekiwali analitycy. Rok do roku to wzrost o ponad jedną piątą. Zysk operacyjny urósł jeszcze mocnie – o 51 proc. Był zgodny z oczekiwaniami. Z kolei zysk netto przebił konsensus o 5 proc. i wyniósł 134,6 mln zł. Rok do roku to wzrost o 54 proc. Wyniki są lepsze zarówno w ujęciu kwartał do kwartału, jak i rok do roku. Również w ujęciu narastającym widać wysoką dynamikę. Przychody wyniosły 952,6 mln zł, zysk operacyjny 377,5 mln zł, a zysk netto przypisany jednostce dominującej 347 mln zł.
– Dzięki solidnej sprzedaży „Cyberpunka 2077” i „Wiedźmina 3” nasze skonsolidowane przychody wyniosły 953 mln zł, a zysk netto przekroczył 347 mln zł. Dużą jego część - ponad 200 mln zł - przeznaczyliśmy na wydatki na inwestycje w rozwój naszych przyszłych produkcji – mówi Piotr Nielubowicz, wiceprezes CD Projektu.
Na koniec 2022 r. grupa miała aktywa o wartości bilansowej 2 274 124 tys. zł. W ich ramach płynne rezerwy finansowe utrzymywane na rachunkach bankowych, w formie depozytów bankowych oraz obligacji skarbowych (zagranicznych oraz krajowych) wynosiły 1 091 005 tys. zł i stanowiły 48 proc. całości aktywów. Grupa na koniec 2022 r. nie posiadała zewnętrznego zadłużenia z tytułu kredytów i pożyczek.
Czas realizacji nowej strategii
Rok 2022 był dla CD Projektu czasem stawiania fundamentów pod dalszą przyszłość „Cyberpunka”.
„Intensywnie pracowaliśmy nad grą, czego efektem były kolejne aktualizacje i edycja gry na najnowszą generację konsol. Jednym z kluczowych wydarzeń była bardzo pozytywnie przyjęta premiera serialu anime Cyberpunk: Edgerunners, która sprawiła, że do gry dołączyło wielu nowych graczy, ale też i tych, którzy już wcześniej odwiedzili Night City. Udowodniła ponadto, że stawianie na transmedia, a więc zwiększanie zaangażowania w ramach naszych marek i poszerzanie ich zasięgu na inne pola elektronicznej rozrywki, to słusznie obrany kierunek rozwoju” – napisał w liście do akcjonariuszy prezes Adam Kiciński. Podkreślił, że kolejnym elementem wspierającym „Cyberpunka” będzie wydanie w tym roku dużego dodatku „Widmo Wolności”. Przypomniał również, że jesienią 2022 r. grupa przedstawiła nową strategię. Opisał planowane projekty, podając ich nazwy kodowe. Są to: wspomniany już Sirius, Polaris (projekt otwiera nową wiedźmińską trylogię, rozszerzając świat przedstawiony w dotychczasowych grach z serii Wiedźmin), Canis Majoris (produkcja ze świata Wiedźmina, która będzie rozwijana przez zewnętrzne studio), Orion (gra z serii Cyberpunk) oraz Hadar - nowe IP studia.