Gamedust rozwija trzy kluczowe obszary działalności: produkcje własne, działalność wydawniczą i segment connected realities. Zarząd ocenia, że spółka ma środki na sfinansowanie strategii. Pochodzą m.in. z zakończonej w zeszłym kwartale emisji 12,25 mln akcji po cenie emisyjnej wynoszącej 0,2 zł. W wyniku tej emisji spółka pozyskała brutto 2,45 mln zł.
- Nie planujemy nowej emisji. Środki które mamy i nasze plany doprowadzą nas do osiągniecia punktu break even w 2023 r. – zapowiedział podczas wtorkowej konferencji prasowej Paweł Flieger, prezes studia. W jego ocenie w przyszłym roku spółka zwielokrotni przychody ze względu na to, że pojawią się dwa kluczowe tytuły, czyli ”Yupitergrad 2” i „Rooms of Realities”.
W III kwartale 2022 r. spółka osiągnęła przychody w wysokości 206,9 tys. zł. Były o 26 proc. niższe niż rok wcześniej. Zarząd podkreśla, że spadek to skutek cyklu życia produktów charakterystyczny dla branży w której działa spółka. Zanotowała ona w III kwartale 2022 r. stratę sięgającą 3,5 mln zł wobec 1 mln zł straty rok wcześniej.
„ Należy przy tym zaznaczyć, że znaczący wpływ na wynik finansowy spółki ma amortyzacja w wysokości 3 374,54 tys. zł, która jest następstwem procesu połączenia spółek Gamedust ze spółką Gamedust Sp. z o.o., które miało miejsce w pierwszym kwartale 2022 r.” – czytamy w raporcie finansowym.
Narastająco w trakcie trzech kwartałów 2022 r. strata wynosi 8,2 mln zł (wobec 1,8 mln zł straty rok wcześniej).