Klabater: czas premier

Ostatnie miesiące roku będą dla firmy z branży gier intensywne pod względem premier. Duże nadzieje wiązane są z „Moonsine Inc.”.

Publikacja: 24.08.2022 05:00

Klabater: czas premier

Foto: materiały prasowe

Producent i wydawca gier w II kwartale wypracował przychody lepsze od ubiegłorocznych, jednak okres ten zakończył stratą netto wobec zysku w 2021 r. Taki rezultat jest efektem gorszej sprzedaży produkcji własnych.

„Marża spadła względem II kwartału poprzedniego roku o 11 proc., co jest skutkiem mniejszego udziału w ogólnej sprzedaży gier własnych. Większą rolę z kolei odgrywały produkcje, których jesteśmy wydawcami” – wyjaśnił zarząd Klabatera.

Firma wypracowała pomiędzy kwietniem a czerwcem niemal 1,4 mln zł przychodów, o 16 proc. więcej niż w ubiegłym roku. Strata netto sięgnęła niemal 0,1 mln zł, podczas gdy w 2021 r. zysk wyniósł 46 tys. zł.

Zgodnie z kalendarzem wydawniczym Klabater ma w tym roku wydać jeszcze 10 gier, zarówno komputerowych jak i na konsole. Zarządzający duże nadzieje wiążą z grą „Moonsine Inc.”, która ma zadebiutować w III kwartale. – Budżet gry to 1,5–2 mln zł. Część środków na produkcję wraz z NCBR pochodzi z dotacji programu GameINN. Dzięki wsparciu mogliśmy przeznaczyć pieniądze na rozwój, a także wzrost zatrudnienia. Planowana kwota na marketing nie powinna przekroczyć 0,5 mln zł. Cena gry będzie standardowa i wyniesie około 20 dolarów lub euro. Najpierw chcemy wydać grę na rynek PC, to główny obszar sprzedaży tego tytułu. W następnym roku chcemy wydać grę na konsole – wyjaśnił Robert Wesołowski, członek zarządu Klabatera.

We wspomnianej produkcji gracz wciela się w producenta bimbru. Dotychczas chęć kupna gry zadeklarowało 30 tys. osób. – Nad tytułem pracujemy od około dwóch lat. W tym czasie zbudowaliśmy wewnętrzny dział testów. Jesteśmy w zupełnie innym miejscu niż w momencie premiery naszej pierwszej autorskiej produkcji – „Crossroads Inn”. Wtedy nad grą pracowało trzech deweloperów, teraz jest ich 15 – zauważył Wesołowski. – „Moonsine Inc.” zgromadziło już blisko 30 tys. wpisów na wishlistę, czyli listę gier, którymi klienci są zainteresowani. Po prezentacji podczas targów Gamesom oraz recenzjach liczymy na pozyskanie kolejnych 20–30 tys. potencjalnych klientów do czasu premiery gry – podsumował Wesołowski.

We wtorek po południu notowania Klabatera zyskiwały ponad 6,5 proc. W tym roku zaplanowano jeszcze premierę m.in. „Crossroads Inn Anniversary Edition” oraz „Weedcraft Inc.”. Z kolei w przyszłym roku zadebiutować ma druga część pierwszej własnej produkcji marki – „Crossroads Inn 2”.

Technologie
Shoper: wejdziemy w 2025 rok z podniesionym czołem
Materiał Promocyjny
Pieniądze od banku za wyrobienie karty kredytowej
Technologie
Aukcja 700/800 MHz – koniec konsultacji
Technologie
Uchwały CD Projektu. Co widać między wierszami?
Technologie
Analityk: Asbis nie zrealizuje prognozy. Ale akcje i tak warto kupować
Materiał Promocyjny
Sieć T-Mobile Polska nagrodzona przez użytkowników w prestiżowym rankingu
Technologie
G-Devs już na giełdzie
Technologie
CD Projekt chce zarobić cztery miliardy. Kiedy nowy "Wiedźmin"?