Pochodzący z Bydgoszczy producent gier komputerowych zebrał w ofercie prywatnej 3 mln zł i planuje w czerwcu zadebiutować na NewConnect. Papiery objęło 31 inwestorów. Największy pakiet trafił w ręce Giza Polish Ventures. Inwestor kontroluje prawie 20 proc. kapitału technologicznej firmy. Kontrolny pakiet zachowali Remigiusz Kościelny (prezes) i Jarosław Wojciechowski.
- Popyt na akcje był dużo większy niż się spodziewaliśmy. Bez problemu uplasowaliśmy całą pulę – twierdzi Kościelny. Nie ukrywa zadowolenia, że do grona udziałowców dołączył Giza Polish Ventures. – Obecność funduszu pokazuje, że światowi gracze wierzą w wizję rozwoju firmy i dynamiczny wzrost jej wartości – twierdzi prezes.
Giza Polish Ventures to fundusz venture capital utworzony przy wsparciu Krajowego Funduszu Kapitałowego z inicjatywy izraelskiego funduszu Giza VC (zarządza aktywami o wartości ponad 600 mln USD). Jednym z założycieli Giza Polish Ventures jest Marek Borzestowski, który był jednym z twórców Wirtualnej Polski. - Polscy deweloperzy zyskują coraz większą renomę wśród światowych producentów gier. Vivid Games jest na to najlepszym przykładem – tłumaczy. Zwraca uwagę na szybki rozwój firmy. W 2011 r. podmiot miał 2,53 mln zł przychodów i 0,23 mln zł zysku netto. Plan na bieżący rok zakłada wzrost sprzedaży do 4,65 mln zł a zarobku netto do 0,74 mln zł. - Nasze prognozy są ostrożne, więc nie mam żadnych obaw jeśli chodzi o ich realizację – oznajmia prezes Kościelny.
Kierowana przez niego firma działa od 2006 r. Oprócz centrali w Bydgoszczy ma też filię w Łodzi. Ma też oddział w Londynie. Planuje otwarcie podobnego w San Francisco. Do tej pory wyprodukowała ok. 150 gier, w zdecydowanej większości na zlecenie. Produkty są dystrybuowane drogą cyfrową, w tym przez AppStore i Android Market. Największym hitem Vivid Games jest Ski Jumping 2012, który to tytuł zadebiutował w grudniu 2011 r., FIM Speedway GP oraz Speedball 2 Evolution. Do końca tego roku spółka zamierza wyprodukować i opublikować 10 nowych tytułów na większość platform sprzętowych, w tym konsolę przenośną Sony Vita.
Vivid Games zamierza wydać pieniądze zebrane z rynku kapitałowego na zwiększenie zatrudnienia (wyda na ten cel do 1 mln zł), inwestycje technologiczne (0,6 mln zł), marketing nowych gier (0,2 mn zł) oraz rozwój technologii i zakup licencji do nowych tytułów (łącznie ok. 1 mln zł).