Z projektów uchwał na walne zgromadzenie zwołane na 28 listopada płyną ciekawe wnioski. Kluczowy dotyczy tego, jakie plany wynikowe ma największe polskie studio. Na podstawie założeń dotyczących programu motywacyjnego można wnioskować, że celem na najbliższe cztery lata są w sumie 4 mld zł zysku.
Ile zarobi CD Projekt
Cel wynikowy dotyczy lat 2025-2028 i w ocenie zarządu jest ambitny. Rzeczywiście, jest o około miliard złotych wyższy niż średnia prognoza analityków na ten okres.
„ W opinii zarządu zaproponowany warunek na lata obrotowe 2025-2028 jest ambitny, a jego osiągnięcie będzie uzależnione od efektywnej realizacji projektów zaplanowanych w strategii rozwoju grupy oraz ich komercyjnego sukcesu. Jednocześnie jest on spójny z interesem akcjonariuszy, ponieważ osiągnięcie zaproponowanego wyniku będzie wspierało budowanie wartości spółki, w tym jej wyceny na GPW” – czytamy w uzasadnieniu dołączonym do projektu uchwały.
CD Projekt ma dwa flagowe tytuły - są to „Wiedźmin” oraz „Cyberpunk”. W ramach nowej strategii mają się pojawić gry dotyczące tematyki obu tych projektów. Najbardziej zaawansowany jest „Polaris”, czyli kolejny „Wiedźmin”. Trwają też intensywne prace nad „Orionem” z uniwersum „Cyberpunka”. Daty premier nie są znane. Zdaniem analityków pierwszy duży tytuł może pojawić się na rynku najwcześniej w 2026 r., a najprawdopodobniej w 2027 r. Większość dostępnych rekomendacji zakłada skokową poprawę wyników CD Projektu właśnie w 2027 r. Trwają też prace nad nowym IP, ale one są na wczesnym etapie i nie należy się spodziewać, aby szczegóły nowej gry ujrzały szybko światło dzienne. Innymi słowy – rynek oczekuje, że premiery skumulują się za trzy, cztery lata, a ujawniony cel programu motywacyjnego sugeruje że te oczekiwania są trafione.
Czytaj więcej
Aż sześć zagranicznych funduszy obstawia spadek notowań polskiego studia na GPW.