11 bit studios zaskoczyło, tym razem pozytywnie. Akcje drożeją

Producent gier po premierze drugiej części „Frostpunka” popadł w niełaskę graczy oraz inwestorów. Tymczasem okazuje się, że gra sprzedaje się całkiem nieźle, a wyniki spółki są rekordowe. Notowania idą mocno w górę

Publikacja: 15.11.2024 09:31

11 bit studios zaskoczyło, tym razem pozytywnie. Akcje drożeją

Foto: materiały prasowe 11 bit studios

O 11 bit studios zrobiło się głośno po wrześniowej premierze „Frostpunka 2”. Gra zebrała niższe oceny niż oczekiwano, gorzej od założeń analityków wyglądała też początkowa sprzedaż. Po premierze notowania studia się załamały. Pytanie, czy reakcja rynku nie była przesadzona. Wyniki za III kwartał oraz dane o sprzedaży gry wyglądają całkiem nieźle. Kurs akcji rozpoczął piątkową sesję od wyraźnego wzrostu. Po godz. akcje kosztują 287 zł (+6 proc.).

Czytaj więcej

Inwestorzy nie biją się o przecenione 11 bit studios

Jakie wyniki ma 11 bit studios?

W samym III kwartale przychody spółki rok do roku urosły (efekt premiery) o prawie 700 proc. do 75,9 mln zł. Są o kilkanaście procent wyższe niż średnia z prognoz analityków. Na pozostałych poziomach wyniki odbiegają od konsensusu in plus jeszcze mocniej. Zysk operacyjny wynosi 58,4 mln zł (41 proc. powyżej oczekiwań), a zysk netto 48 mln zł (25 proc. powyżej konsensusu).

W ujęciu narastającym, w trakcie 9 miesięcy 2024 r., wyniki 11 bit studios były rekordowe w historii. Były lepsze, niż w całym, najlepszym do tej pory dla spółki, 2020 r. W sumie w trakcie trzech kwartałów 2024 r. spółka zanotowała 106,6 mln zł przychodów ze sprzedaży, czyli 211 proc. więcej niż rok wcześniej. Wypracowała 53,1 mln zł zysku operacyjnego (rok temu miała 1,7 mln zł straty) i 47,5 mln zł zysku netto (wobec 1,4 mln zł zysku rok temu).

Na koniec września łączna wartość aktywów finansowych studia (gotówki na rachunkach bankowych i bezpiecznych instrumentów finansowych) wynosiła 36 mln zł, co oznacza spadek o prawie 7 mln zł kwartał do kwartału.

Czytaj więcej

Nadszedł czas resetu w branży gier. Na które studia warto teraz postawić?

Jak sprzedaje się druga część „Frostpunka”?

Kluczowe znaczenie dla tegorocznych wyników miała wspomniana już premiera gry „Frostpunk 2” (20 września). Przychody z tego źródła, uzupełnione o część płatności od Microsoftu z tytułu udostępnienia produkcji w usłudze GamePass, wyniosły 52,3 mln zł, czyli odpowiadały za 49,1 proc. przychodów ogółem w okresie I-III kwartału 2024 r.

- Ich uzupełnieniem była bardzo dobra sprzedaż pierwszej części gry z uniwersum „Frostpunka”, w tym płatnych dodatków i produktów towarzyszących, np. gry planszowej czy ścieżki dźwiękowej, a także sprzedaż gier z wydawnictwa - podkreśla prezes 11 bit studios Przemysław Marszał.

Do końca września spółka sprzedała 441 tys. kopii gry, uwzględniając zwroty, przy czym 53,7 proc. graczy wybrało wersję deluxe, z której część przychodów będzie rozpoznawana w czasie wraz z premierami kolejnych płatnych dodatków, które ta wersja zawiera.

Szef spółki ujawnia, że do 14 listopada sprzedaż powiększyła się do 511 tys. sztuk, a 48,7 proc. stanowi wersja deluxe.

Do 30 września niemal 25 proc. kupujących „Frostpunka 2” stanowili gracze z Chin (obecnie 24,2 proc.). 18,2 proc. trafiło do graczy ze Stanów Zjednoczonych, ponad 7 proc. do graczy z Niemiec, a niespełna 3 proc. do graczy z Polski.

W kolejnych kwartałach spółka chce skupić się na dalszej poprawie jakości rozgrywki „Frostpunka 2”. Pracuje też nad kolejnymi grami. Więcej ujawni podczas dzisiejszej konferencji.

Technologie
Vercom i cyber_Folks nie rozczarowały
Materiał Promocyjny
Pieniądze od banku za wyrobienie karty kredytowej
Technologie
Ten Square Games pokazało wyniki. Akcje tanieją
Technologie
Legimi straciło 5 proc. abonentów. Teraz audyt
Technologie
Efekt Katalogu Legimi. Firma ujawnia, ile straciła na „aferze z wydawcami”
Technologie
Internet dla każdego
Technologie
Polska wśród głównych celów hakerów. Atakują m.in. sektor wojskowy