Producenci gier mobilnych, po ponadprzeciętnych wzrostach w okresie pandemii, w kolejnych latach musieli zmagać się ze spadającym rynkiem. Na razie trudno prognozować, czy 2024 r. zakończy się wreszcie dodatnią dynamiką, ale dane Sensor Tower dotyczące I kwartału dają podstawy do ostrożnego optymizmu.
Rynek mobilny odbija
W pierwszych trzech miesiącach 2024 r. wydatki na gry mobilne po raz pierwszy od dwóch lat przekroczyły poziom 20 mld USD, wynosząc 20,3 mld USD. Rok wcześniej było to 19,7 mld USD, co oznacza 3-proc. dynamikę. W 2023 r. w II kwartale wydatki miały wartość 19,1 mld USD, w trzecim 19,8 mld USD, a w czwartym 19,7 mld USD. Jak podkreśla Krzysztof Tkocz, analityk DM BDM, I kwartał 2024 r. był to trzeci z rzędu okres wzrostu rok do roku, po spadkach w sześciu poprzednich kwartałach.
Trudne otoczenie rynkowe nie pozostaje bez wpływu na wyniki finansowe i biznes studiów notowanych na warszawskiej giełdzie. Reprezentantami segmentu mobilnego są m.in. Huuuge i Ten Sqaure Games.
Czytaj więcej
Wybrać akcje CD Projektu, akcje PlayWaya czy poszukać wśród innych małych deweloperów gier? Analitycy znają odpowiedź. Według nich w czasach ostrożnego nastawienia inwestorów do akcji z branży gamingowej najlepiej wybierać akcje dużych studiów.
Wyniki TSG pod lupą
Według najnowszych danych Sensor Tower w czerwcu wrocławska spółka wypracowała 4 mln USD przychodów, w tym tym flagowa gra „Fishing Clash” odpowiadała za 2,8 mln USD wobec 2,9 mln USD w maju. Z kolei w przypadku „Hunting Clash” odnotowano spadek do 1 mln USD z 1,2 mln USD. Według portalu Sensor Tower przychody spółki w czerwcu były niższe o 0,3 mln USD w ujęciu miesiąc do miesiąca.