1. RAPORT BIEŻĄCY
2. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Zarząd spółki GAMIVO Spółka Akcyjna („Spółka”, „Emitent”) informuje, że w dniu 14 sierpnia 2024 r. Spółka otrzymała od akcjonariuszy wnioski o udzielenie informacji dotyczących Spółki, zgłoszone poza walnym zgromadzeniem na podstawie art. 428 § 6 k.s.h. Spółka przekazuje poniżej odpowiedzi na zadane przez akcjonariuszy pytania. 1) Wśród inwestorów pojawiły się wątpliwości co do kwestii efektywnej stopy podatkowej, która znacząco wzrosła po zmianie strategii. Czy to było zamierzone? Czy w przyszłości należy spodziewać się podobnej wysokości opodatkowania jak w pierwszym półroczu? ODPOWIEDŹ: Obecnie, czyli w 2024 roku przychody Spółki są opodatkowane na poziomie 19% podatku CIT, niemniej wynika to wyłącznie z konstrukcji IP Box'a jako ulgi podatkowej. Skorzystać z niej można dopiero w rozliczeniu rocznym, natomiast w trakcie roku, na etapie płatności zaliczek na podatek dochodowy, Spółka powinna stosować stawkę właściwą, czyli w tym konkretnym przypadku 19%. Zatem po zakończeniu roku podatkowego Spółka zastosuje stawkę 5% do dochodów kwalifikowanych. Spółka wystąpiła do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z wnioskiem o interpretację, na ten moment Spółka nie otrzymała odpowiedzi. Zastosowaliśmy jednak stawkę 5% do dochodów z IPboxa za 2023 rok. Pozytywna interpretacja KIS nie jest warunkiem do skorzystania z niższej stawki CIT. 2) Jak na wyniki wpłynęła sprzedaż gry Helldivers II? Widziałem, że przez długi czas utrzymywała się na szczycie bestsellerów Gamivo. Czy ta premiera miała znaczący wpływ? Czy bestsellerami nie ma się co sugerować? ODPOWIEDŹ: Sprzedaż gry Helldivers II rzeczywiście miała pozytywny wpływ na wyniki, zwłaszcza że przez dłuższy czas gra ta utrzymywała się na szczycie bestsellerów na platformie. To potwierdza, że premiery popularnych tytułów mogą znacząco wpłynąć na obroty i wyniki finansowe, przyciągając uwagę zarówno stałych klientów, jak i nowych użytkowników. Podsumowując, premiera gry Helldivers II miała znaczący wpływ na wyniki, ale ocena całościowego wpływu wymaga uwzględnienia szerokiego kontekstu działalności platformy. Bestsellery są ważnym, ale nie jedynym czynnikiem, który wpływa na ogólną kondycję finansową Spółki. Istotną rolę odgrywa nie tylko wolumen sprzedaży, ale także cena. Helldivers II natomiast nie zalicza się do segmentu AAA, a jego oficjalna cena w dniu premiery wynosiła 169 zł, czyli była wyraźnie niższa niż w przypadku największych produkcji. 3) Czy sprzedaż Xbox Game Passów znacząco kontrybuuje do zysku? Czy kluczowa jest wartość sprzedanego przedmiotu, czy są też jakieś inne czynniki wpływające na marżowość? ODPOWIEDŹ: Staramy się, aby oferta na platformie GAMIVO była jak najszersza. Stąd – oprócz gier – na klientów czeka szeroki wybór kart podarunkowych czy subskrypcji. Wśród tych ostatnich wspomniany Xbox Game Pass cieszy się niesłabnącą popularnością, więc ma wpływ na obrót na platformie. To produkt, który od dawna charakteryzuje się stabilną sprzedażą. Natomiast jeśli chodzi o wpływ danego produktu na osiągane wyniki, to prócz samej wartości ważne są również inne czynniki. Warto tu wspomnieć głównie o wysokości prowizji dla danego przedmiotu. Marżowość wzrasta także w przypadku korzystania przez dostawców z płatnych metod reklamy na platformie i klientów decydujących się na opcjonalne usługi oferowane podczas zakupu. 4) W jakich cyklach są rozliczane przychody z licencji? Czy występuje jakieś przesunięcie pomiędzy sprzedażą na platformie, a wypłatą Gamivo S.A. premii od tej sprzedaży? ODPOWIEDŹ: Opłaty licencyjne są rozliczane w cyklach miesięcznych. Oznacza to, że przychody z tytułu licencji są księgowane i rozliczane na koniec każdego miesiąca. Nie występuje przesunięcie pomiędzy momentem sprzedaży na platformie a naliczeniem opłaty licencyjnej dla GAMIVO S.A. od tej sprzedaży. 5) Trustpilot score jest coraz niższy. Rok temu było to 4,4, w poprzednim kwartale 4,2, a teraz już tylko 4,1. Czy przewidujecie jakieś działania mające temu przeciwdziałać? Czy należy się liczyć z ewentualnym dalszym spadkiem TrustScore? ODPOWIEDŹ: Warto zauważyć, że ocena 4,1 wciąż oceniana jest w serwisie Trustpilot jako „znakomita”. Niemniej nie bagatelizujemy wspomnianego trendu i wspólnie z operatorem platformy opracowujemy działania mające na celu jego odwrócenie. Obecna sytuacja wynika między innymi z faktu, że liczba użytkowników cały czas rośnie, a najbardziej skore do oceniania są osoby, których doświadczenie zakupowe z jakichś powodów nie było zadowalające. Powody często są od nas niezależne i mogą leżeć choćby po stronie serwisów płatniczych. Takie negatywne oceny pojawiają się też nierzadko nawet przed kontaktem z Zespołem Wsparcia lub zanim ten zdąży odpowiedzieć i rozwiązać problem. Dlatego prowadzone są między innymi wdrożenia mające zachęcić do pozostawiania opinii tych klientów, których zakup przebiegł bez przeszkód. Ułatwiono także rozwiązanie części pojawiających się problemów nawet bez konieczności kontaktu z obsługą klienta. Dodatkowo nieustannie wprowadzane są usprawnienia nakierowane na podnoszenie komfortu użytkowników. Wierzymy, że także one znajdą odzwierciedlenie w ocenie. Podstawa prawna: §4 ust. 2 pkt 12) Załącznika Nr 3 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu ”Informacje bieżące i okresowe przekazywane w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect". |
Data | Imię i Nazwisko | Stanowisko | Podpis | ||
2024-08-19 13:47:05 | Mateusz Śmieżewski | Prezes Zarządu | |||
2024-08-19 13:47:05 | Tomasz Lewandowski | Członek Zarządu |