TSG zdecydowało o rozwoju głównych produktów grupy – gry „Fishing Clash”, „Hunting Clash” oraz „Wings of Heroes” i dopasowaniu struktury zatrudnienia do obecnej sytuacji rynkowej i planów. Spółka wstrzyma prace nad projektami „Undead Clash” oraz „Fishing Masters”. W związku za tym zarząd podjął decyzję o całkowitym odpisie skapitalizowanych kosztów związanych z produkcją obu gier. Na dzień 31 marca 2023 r. wartość ta wyniosła 14,3 mln zł dla gry „Undead Clash” oraz 11,4 mln zł dla „Fishing Masters”. Ostateczna kwota odpisu zostanie podana w sprawozdaniu finansowym za I półrocze 2023 r., po obliczeniu wysokości odpraw dla zwalnianych osób. Suma obu odpisów obciąży wyniki za II kwartał 2023 r.
Czytaj więcej
Spółka zanotowała w czwartym kwartale 2022 r. stratę netto, podczas gdy rynek zakładał zyski. Inwestorzy wyprzedają walory wrocławskiego studia.
TSG informuje, że redukcja zatrudnienia co do zasady nie dotknie głównych zespołów produktowych. Zostanie nią objętych około 120 osób, co stanowi około 25 proc. wszystkich związanych ze spółką, w tym około 50 osób na podstawie umów o pracę. Spółka planuje przeprowadzić zwolnienia grupowe do końca kwietnia 2023 r.
- Aby zapewnić możliwość rozwoju w przyszłości postanowiliśmy skupić się na głównych produktach grupy oraz ograniczyć koszty operacyjne. Dlatego podjęliśmy decyzję o zakończeniu prac nad dwoma projektami oraz o istotnym ograniczeniu zatrudnienia w obszarach poza głównymi produktami. Pozwoli nam to, w najbliższych miesiącach, skoncentrować zasoby i energię na rozwoju głównych tytułów - Fishing Clash i Hunting Clash oraz przygotować się do dalszego skalowania Wings of Heroes - komentuje Maciej Zużałek, szef Ten Square Games.
Wrocławskie TSG to nie jedyna firma z sektora gier mobilnych, która tnie zatrudnienie. Zwolnienia grupowe realizuje obecnie też Huuuge.