Ponad 10 proc., do 5,99 zł, najwyższego poziomu od blisko dwóch miesięcy (i niewiele poniżej historycznego rekordu, który znajduje się na poziomie 6,15 zł), zyskiwały w pierwszej części piątkowych notowań akcje Vivid Games. Zwyżce kursu towarzyszyły spore obroty. Po godzinie od otwarcia wynosiły 0,45 mln zł.

Wzrost zainteresowania akcjami producenta gier komputerowych z NewConnect był reakcją na raport finansowy za IV kwartał opublikowany w czwartek wieczorem. W poprzednim kwartale bydgoska spółka miała 5,7 mln zł przychodów ze sprzedaży czyli o 85 proc. więcej niż rok wcześniej. Zysk operacyjny wzrósł do 1,33 mln zł z 0,56 mln zł rok temu. Na poziomie netto sięgnął 1,18 mln zł (zmiana o 134 proc.). Na koniec grudnia firma miała na kontach 1,55 mln zł wobec 0,37 mln zł rok wcześniej.

Piguła informacyjna spółki Vivid Games

– To był najlepszy kwartał w naszej historii – podkreśla Remigiusz Kościelny, prezes Vivid Games. W całym zeszłym roku kierowana przez niego spółka zanotowała prawie15,2 mln zł obrotów (wzrost o 89 proc.), 3,14 mln zł zysku operacyjnego (1,08 mln zł) a zysk netto sięgnął 2,85 mln zł (wzrost o blisko 300 proc.). Kościelny zwraca uwagę na szybszy wzrost zysków niż przychodów. Wyjaśnia, że to efekt coraz lepszej monetyzacji produktów dzięki czemu Vivid Games osiąga coraz lepszy lewar operacyjny.

Znacząca poprawa wyników to efekt stopniowego przechodzenia firmy do pełnego modelu Free2Play, czyli udostępniania gier za darmo i zarabiania następnie na mikropłatnościach. Jako pierwszy w tym modelu został zaoferowany sztandarowy produkt spółki, czyli „Real Boxing". Gra jest dostępna m.in. w Apple App Store oraz Google Play. Do tej pory pobrało ją już ponad 16 mln osób. Rosnąca baza użytkowników przekłada się pozytywnie na strumień przychodów, w tym z wyświetlanych reklam.– Wszystkie nasze kolejne gry, których częstotliwość publikacji będzie większa niż dotychczas, będą dostępne wyłącznie w modelu Free2Play – zapowiada prezes. Pierwszym tytułem zaprojektowanym od podstaw w modelu Free2Play będzie „Real Boxing 2". Jego premiera zaplanowana jest na II półrocze. Tytuł, jak zapewnia producent, będzie w pełni zintegrowany „z technologiami wielo-osobowych rozgrywek międzyplatformowych, analityki oraz obsługi zasobów gry". Więcej szczegółów na ten temat bydgoska firma przedstawi na konferencji prasowej 16 marca, na której zaprezentuje też strategię i plany na kolejne lata.