WIG-gry od jesieni 2023 r. do połowy kwietnia poruszał się w trendzie bocznym, a od tego czasu dominuje popyt. We wtorek indeks zyskiwał 1 proc., a najmocniejszą spółką było PCF Group. Po południu jego akcje drożały aż o 17 proc. Była to reakcja na wyniki za I kwartał. Okazały się wyraźnie lepsze od oczekiwań analityków zarówno na poziomie przychodów, jak i wyniku operacyjnego i netto. Zarząd PCF wskazuje, że sytuacja na globalnym rynku gier nie jest łatwa. Widać spadek dynamiki, co skutkuje znacznymi redukcjami w branży, jak i zamykaniem niektórych studiów. Ale ma to też plusy: rynek się „oczyszcza”, a presja na wzrost wynagrodzeń hamuje.
Mocno we wtorek drożały też akcje 11 bit studios. Był to kolejny dzień zwyżki po tym, jak w poniedziałek na rynek trafia rekomendacja z najwyższą w historii ceną docelową, implikującą ponad 50-proc. potencjał wzrostowy. Notowaniom pomagały też pozytywne recenzje dla nowych gier – „The Alters” (embargo zniknęło w piątek po południu) oraz „Frostpunka 2” (w poniedziałek po południu). W przypadku tej ostatniej gry eksperci zwracają uwagę na dobrą grafikę, oprawę muzyczną i narrację.
Natomiast wśród studiów, których akcje we wtorek taniały, było m.in. Ten Square Games. W trakcie pierwszych trzech miesięcy 2024 r. wypracowało 27,5 mln zł skorygowanej EBITDA wobec 27,6 mln zł rok wcześniej. To wynik zbliżony do oczekiwań rynkowych. Natomiast zysk netto jest niższy, niż zakładali średnio analitycy. Spółka wypracowała 17,9 mln zł zysku przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec prognozowanych 20,4 mln zł. Warto przy tym odnotować, że rok do roku wynik mocno się poprawił: w I kwartale 2023 r. spółka miała 12,8 mln zł straty netto. Studio podkreśla, że mimo trudnego kwartału dla jej dwóch głównych tytułów („Fishing Clash” i „Hunting Clash”) biznes i tak się rozwija. Gra „Wings of Heroes” poprawiła wszystkie wskaźniki, a w nadchodzących miesiącach wzrost ma jeszcze przyspieszyć.