CD Projekt opublikował dziś po sesji raport roczny. Wynika z niego, że skonsolidowane przychody ze sprzedaży przekroczyły 1,2 mld zł, a zysk netto wyniósł 481 mln zł, co stanowi odpowiednio 29-proc. i 39-proc. wzrost względem 2022 r.
Będzie dywidenda
Na koniec 2023 r. rezerwy grupy w postaci gotówki, lokat i obligacji skarbowych wzrosły do ponad 1,3 mld zł. Mocna pozycja finansowa pozwala jej kontynuować prace nad nowymi grami. Obecnie najbardziej zaawansowaną produkcją jest „Polaris”, czyli pierwsza gra z nowej trylogii wiedźmińskiej, nad którą pracuje już ponad 400 osób.
Posiadana gotówka wystarczy też na wypłatę dywidendy. Zarząd zarekomendował przeznaczenie blisko 100 mln zł z zysku osiągniętego w 2023 r. na wypłatę dywidendy w wysokości 1 zł na akcję. Zaproponował wyznaczenie dnia ustalenia prawa do dywidendy na 21 czerwca, w wypłacona miałaby zostać 27 czerwca.
Nad jakimi grami pracuje CD Projekt
- Aktualizacja 2.0 do Cyberpunka 2077 i wydany we wrześniu dodatek Widmo Wolności spotkały się ze świetnym przyjęciem graczy i mediów branżowych, czego efektem była mocna sprzedaż obu tytułów. W niewiele ponad trzy lata nasze skumulowane przychody ze sprzedaży gier z franczyzy cyberpunkowej przekroczyły 3 mld zł, co świadczy o silnej pozycji tego IP - komentuje Piotr Nielubowicz z zarządu CD Projektu.
Oprócz prac nad wspomnianym już „Polarisem” trwają też prace nad innymi tytułami. Pod koniec 2023 r. działalność rozpoczął nowy zespół w Bostonie, którego trzon stanowią osoby odpowiedzialne za sukces „Widma Wolności”. Będzie on odpowiadał za rozwój „Oriona”, czyli kolejnej dużej gry w uniwersum Cyberpunka, która obecnie jest w fazie koncepcyjnej. Spółka zapowiada, że będzie rozwijać w przyszłości wiele projektów - również tych wychodzących poza gry wideo. Będzie to m.in. projekt tworzony wspólnie ze studiem produkcyjnym Anonymous Content.