W II kwartale 2023 r. przychody Creepy Jar wyniosły 7,9 mln zł wobec 8 mln zł średniej prognozy analityków. Rok do roku przychody spadły o ponad połowę. Na poziomie operacyjnym spółka ma 2,6 mln zł zysku, to o ponad 40 proc. mniej niż oczekiwał rynek (a rok do roku spadek wynosi niemal 80 proc.). Z kolei na poziomie netto Creepy Jar w II kwartale 2023 r. wypracował 3,5 mln zł zysku przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej. Konsensus zakładał 5 mln zł zysku. Rok ro roku zysku netto spadł o ponad 70 proc.
Czytaj więcej
Wszystkie największe studia przygotowują się do wypuszczenia nowych tytułów. Rynek czeka m.in. na „Widmo Wolności” od CD Projektu. Ta wrześniowa premiera może rzutować na nastroje panujące w całym sektorze.
W całym I półroczu spółka ma prawie 20 mln zł przychodów wobec 28 mln zł w I półroczu 2022 r. Zysk operacyjny spadł do 11,2 mln zł z 19,1 mln zł, a zysk netto do 12,8 mln zł z 18,6 mln zł.
Flagowym tytułem Creepy Jaru jest „Green Hell”. Studio cały czas rozbudowuje grę, dążąc do jak największej monetyzacji tego tytułu. Trwają też prace nad grą „Chimera”. Spółka, podobnie jak w przypadku pierwszego tytułu, prawdopodobnie zdecyduje się na premierę Chimery w formule early access.
„Z zastrzeżeniem, że gra od początku będzie miała zdecydowanie bardziej rozbudowaną zawartość niż Green Hell w chwili udostępnienia wczesnego dostępu” – czytamy w sprawozdaniu zarządu. Szacowany budżet produkcyjny „Chimery” wyniesie około 17 mln zł. Data premiery nie została jeszcze ustalona.