Notowania Artifeksu zyskują w czwartek przed południem prawie 8 proc. i przekraczają poziom 13 zł. To reakcja na opublikowane dane za marzec. Wynika z nich, że wydawca i producent gier zakończył zeszły miesiąc 76-proc. wzrostem przychodów. Wyniosły 6,2 mln zł. Z kolei w ujęciu narastającym (za cały I kwartał) sięgnęły 15,9 mln zł. Były o 44 proc. wyższe niż rok temu. Spółka podkreśla, że rekordowe wyniki to zasługa aplikacji Unsolved, przychody z komercjalizacji której wzrosły w marcu w porównaniu z lutym o niemal 30 proc. Po raz pierwszy w historii przekroczyły 5 mln zł. W marcu przychód z komercjalizacji aplikacji pomniejszony o koszty akwizycji graczy wyniósł 1,7 mln zł. W I kwartale przychody po potrąceniu wspomnianych kosztów sięgnęły 4,3 mln zł, czyli o ponad 120 proc. więcej niż rok wcześniej. Zarząd podkreśla, że aplikacja z miesiąca na miesiąc dynamicznie zyskuje na popularności. Dzienne przychody były w marcu o 16 proc. wyższe w ujęciu miesiąc do miesiąca.
- Niezmiennie uważamy, że Unsolved ma istotny potencjał wzrostu. Sukces dotychczasowych pomysłów na rozwój aplikacji zachęca nas do wdrażania kolejnych, często ambitniejszych pomysłów, o potencjalnie zdecydowanie większym wpływie na wyniki aplikacji - komentuje Przemysław Błaszczyk, prezes Artifeksu.
Z kolei przychody całego segmentu free-to-play wzrosły w marcu ( w ujęciu rok do roku) o 133 proc. do 5,2 mln zł. Koszty akwizycji graczy segmentu wyniosły w tym okresie blisko 3,4 mln zł, wobec 1,1 mln zł w marcu 2022 r. W całym I kwartale segment free-to-play wypracował 12,8 mln zł przychodów (wzrost 80 proc. rok do roku), przy inwestycjach w pozyskanie graczy sięgających 8 mln zł wobec 4 mln zł rok wcześniej. Natomiast spadki widać w segmencie gier HOPA – zarówno miesiąc do miesiąca, jak i rok do roku.
Artifex zapowiada dalszy rozwój swojej flagowej aplikacji. Zasygnalizował też, że trwają prace nad produkcją dużej mobilnej gry RPG.