Jak pan ocenia sytuację na globalnym rynku gier mobilnych – czy rynek nadal się kurczy, czy zaczął odbijać?
Gry mobilne to największy segment rynku gier. Do 2021 r. był to też najszybciej rosnący sektor tej branży. Jego rozwój istotnie przyspieszył w trakcie pandemii ze względu na zmianę sposobu spędzania czasu przez użytkowników. Po zniesieniu restrykcji związanych ze zwalczaniem pandemii zwiększyła się liczba dostępnych form rozrywki, co na nowo ukształtowało wybory konsumentów. Dlatego w 2022 r. wartość tego rynku normalizowała się i dopasowywała do nowych realiów.
Dane dotyczące długoterminowych perspektyw rozwoju tego segmentu nie pozostawiają wątpliwości, że gry mobilne to rozrywka przyszłości. Jej dalszy wzrost wspierają zmiany demograficzne i technologiczne. Przez następne kilkanaście lat na rynek będą wchodzić nowe grupy użytkowników, dla których mobile gaming będzie rozrywką pierwszego wyboru, co wesprze dalszy jego rozwój.
Jaki dla tego segmentu będzie cały 2023 r.?
Branża nadal będzie się mierzyć z odpływem części użytkowników pozyskanych w trakcie trwania pandemii. Dodatkowo, olbrzymie znaczenie dla wartości całego sektora w krótkiej perspektywie będzie mieć otaczająca nas niepewność i sytuacja makroekonomiczna w bieżącym roku.