- Praca z Konami to dla nas niesamowite wyróżnienie, zwłaszcza, że chodzi o „Silent Hill 2”, przez wielu uważaną za najważniejszą grę w historii. To ona była dla mnie osobiście motywacją do rozpoczęcia pracy w tej branży. Pomimo upływu ponad 20 lat od premiery, do dziś w wielu kwestiach jest wyznacznikiem tego, jak powinna wyglądać imersyjna rozgrywka. Fakt, że pracujemy z tym tytułem pokazuje nasze aspiracje: zbudowania pozycji lidera gatunku horror - komentuje Piotr Babieno, prezes Bloober Teamu. Dodaje, że dla polskiego studia to największy w jego historii projekt.

- To kultowa produkcja, o której remake’u fani dyskutują od wielu lat. Z ogromnym szacunkiem podchodzimy do oryginalnej wersji. Chcemy zachować jej klimat, historię, a przede wszystkim odtworzyć romantyczną wizję tego, jak większość graczy ją pamięta, ale w sposób atrakcyjny dla współczesnych odbiorców - deklaruje szef Bloobera.

Horror “Silent Hill 2 Remake” jest tworzony na Unreal Engine 5. Początkowo gra zadebiutuje wyłącznie na PlayStation 5 i urządzenia PC. Terminu premiery nie podano. Seria „Silent Hill” rozpoczęła się w 1999 r., kiedy wydano pierwszą odsłonę gry na PlayStation.

Grupa Konami została założona w 1973 r. Jest jednym z wiodącym podmiotów w globalnej branży gier. Akcje spółki są notowane na giełdzie w Tokio oraz na London Stock Exchange.

Bloober Team to jeden z trzech najważniejszych (obok grup Capcom i Konami) światowych producentów gier z gatunku horroru psychologicznego. Spółka jest notowana na rynku NewConnect. Planuje przeprowadzkę na rynek główny warszawskiej gry.