BoomBit chce dalej dywersyfikować działalność

Praca nad własnymi produktami, rozwijanie działu wydawniczego oraz nowych projektów – to filary biznesu giełdowej grupy.

Aktualizacja: 30.05.2022 21:45 Publikacja: 30.05.2022 21:00

Marcin Olejarz, prezes grupy BoomBit.

Marcin Olejarz, prezes grupy BoomBit.

Foto: parkiet.com

Na 10 czerwca zwołano walne zgromadzenie spółki BoomBit. Będzie decydować m.in. o wypłacie 10,7 mln zł dywidendy, co stanowi 86 proc. jednostkowego zysku netto za 2021 r. Na akcję ma przypaść 0,79 zł. Przy poniedziałkowym kursie oznacza to 5,5-proc. stopę dywidendy. Spółka wypłaciła już zaliczkę w wysokości 3,2 mln zł, czyli 0,24 zł na akcję. Bez tej kwoty stopa wynosi 3,8 proc.

Zarząd podczas poniedziałkowej konferencji podkreślał, że płynność spółki jest dobra, a stan jej środków pieniężnych zwiększył się do 37 mln zł na koniec marca (+12 proc. względem końca 2021 r.).

Po wybuchu pandemii rynek gier notował ponadprzeciętną dynamikę wzrostu, ale potem wyhamował. Inwestorzy zastanawiają się czy w wydatki na gry uderzy zbliżające się spowolnienie gospodarcze.

– Gry to najtańsza forma rozrywki. Moim zdaniem ludzie prędzej ograniczą wyjścia do restauracji czy kina niż wydatki na gry. Nie sądzę, aby spowolnienie miało jakiś większy wpływ na nasze przychody. Jesteśmy zadowoleni z wyników maja – sygnalizuje szef spółki, Marcin Olejarz. Nie chce natomiast o majowych wynikach mówić szczegółowo, ani porównywać ich do kwietniowych. Wtedy przychody grupy wyniosły 27,6 mln zł, co oznaczało wzrost o 24,3 proc. wobec marca. Był to najlepszy tegoroczny miesięczny wynik spółki i drugi rezultat w jej historii. Z kolei przychody pomniejszone o koszty pozyskania użytkowników i prowizje platform wzrosły w kwietniu o ponad jedną czwartą do 8,6 mln zł.

GG Parkiet

BoomBit jest producentem i wydawcą gier mobilnych. W najbliższych kwartałach zamierza skoncentrować się na dalszym rozwijaniu własnych tytułów oraz na wydawnictwie. W planach jest również utworzenie kolejnych spółek joint venture z innymi producentami gier. Aktualnie funkcjonują cztery: TapNice, SkyLoft, PlayEmber oraz BoomPick. Ta ostatnia została założona kilka miesięcy temu we współpracy z Cherrypick Games. Nowym obszarem działalności BoomBita są też gry typu play and earn, bazujące na technologii blockchain.

Skonsolidowane przychody giełdowej grupy w I kwartale 2022 r. wyniosły 66,2 mln zł wobec 42,9 mln zł rok wcześniej. Mimo tak dużego wzrostu sprzedaży zyski spadły – zarówno na poziomie operacyjnym, jak i netto. Zarząd tłumaczy to realizowanymi inwestycjami i deklaruje, że w przyszłości inwestycje zaprocentują.

W poniedziałek akcje BoomBita lekko zyskiwały na wartości. Po południu za jedną trzeba było zapłacić 14,5 zł po wzroście o 1,3 proc. Spółka zadebiutowała na GPW w 2019 r. Akcje w IPO sprzedawała po 19 zł. Obecnie kapitalizacja firmy sięga 200 mln zł. W stosunku do średniej ceny docelowej z tegorocznych rekomendacji kurs ma 74-proc. potencjał wzrostu.

Technologie
Akcje Cyfrowego Polsatu w górę. Zarząd o rodzinnym sporze
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Technologie
Prezes Vigo Photonics: rok 2025 to pas startowy dla HyperPIC
Technologie
Artifex wystraszył inwestorów
Technologie
Technologiczne spółki na celowniku inwestorów. Transakcje przyspieszą
Materiał Promocyjny
Samodzielne prowadzenie księgowości z Małą Księgowością
Technologie
Artifex wystraszył inwestorów. Akcje tanieją
Technologie
DataWalk ma kontrakt z amerykańskim gigantem. Kurs szybuje