Papiery producenta gier komputerowych traciły w środę w południe 1,4 proc. do 16 zł. Przecenie towarzyszyły spore, przekraczające już 2,5 mln zł obroty. W tej sposób rynek zareagował na odtajnioną we wtorek po południu rekomendację DM BZ WBK. Jej autorzy ścięli do 17,5 zł z 18 zł cenę docelową dla akcji CD Projektu. Obniżyli też, do „trzymaj" z „kupuj" zalecenie inwestycyjne dla technologicznej spółki.

Pretekstem do zmiany rekomendacji była zmiana prognoz finansowych dla CD Projektu. Łukasz Kosiarski, autor materiału założył, że w tym roku spółka sprzeda 4 mln kopii „Wiedźmina 3" (z tego 1,8 mln egzemplarzy w wersji na konsolę PS4). Wcześniejsze prognozy mówiły o sprzedaży rzędu 3,3 mln sztuk. Premiera tytułu planowana jest w maju. W konsekwencji całoroczne przychody spółki sięgną 310,4 mln zł (wcześniejsza prognoza mówiła o sprzedaży rzędu 330,1 mln zł) a zysk netto 139,5 mln zł (101,5 mln zł). W 2014 r., zdaniem DM BZ WBK, CD Projekt miał 147,5 mln zł przychodów i 4,8 mln zł czystego zysku.

Skokowy wzrost wyników i duży szum medialny towarzyszący premierze „Wiedźmina 3" powinien mieć, zdaniem analityków, pozytywny wpływ na notowania CD Projektu w najbliższych miesiącach. Znacznie słabiej wyglądają jednak perspektywy na 2016 r. DM BZ WBK zakłada, że w tym okresie, podobnie zresztą jak i w 2017 r., giełdowa spółka nie zdąży wydać drugiego dużego tytułu, czyli „Cyberpunka 2077". Warto przypomnieć, że w strategii prezentowanej jesienią 2011 r. taka pozycja była zapowiadana na 2015 r. Premiera „Wiedźmina 3" planowana była wówczas na 2014 r. Poślizg z „Cyberpunkiem 2077" sprawi, że przyszłoroczne wyniki CD Projektu będą już znacznie słabsze, mimo że zdaniem DM BZ WBK, spółka sprzeda w 2016 r. kolejne 1,55 mln kopii „Wiedźmina 3". Przychody spadną do 194,5 mln zł (wcześniejsza prognoza mówiła o obrotach rzędu prawie 376 mln zł) a zysk netto do 54,1 mln zł (107,3 mln zł). Jeszcze słabiej zapowiada się 2017 r. Rynek wchłonie wówczas 0,84 mln kopii „Wiedźmina 3". Obroty sięgną 196 mln zł a zysk netto tylko 37,4 mln zł. Skokowa poprawa spodziewana jest dopiero w 2018 r. gdy zadebiutuje „Cyberpunk 2077". Jego sprzedaż sięgnie 4 mln kopii (pierwotne założenie mówiło o 3,3 mln egzemplarzy). Dodatkowo giełdowa spółka sprzeda jeszcze 0,69 mln sztuk „Wiedźmina 3".

Cały czas pozytywnie na wyniki CD Projektu wpływał będzie zależny GOG.com. W 2014 r. spółka zajmująca się cyfrową dystrybucją gier, zdaniem specjalistów, wypracowała 10,1 mln zł zysku netto. W tym roku będzie to już 14,8 mln zł, w kolejnym 19,1 mln zł a w 2017 r. już 25,1 mln zł.