CD Projekt, na tydzień przed oficjalną premierą „Wiedźmina 3" (jest zaplanowana na 19 maja), sprzedał już 1 mln kopii gry, tzw. preorderów. W przypadku premiery „Wiedźmina 2" w wersji na PC liczba preorderów na tydzień przed premierą wynosiła 111 tys. W dniu premiery sięgała 150 tys. - Milion preorderów świadczy o globalnej sile stworzonej przez nas marki i zaufaniu graczy do tego co robimy – twierdzi Adam Kiciński, prezes giełdowej spółki.
- Wielkość preoderów, wobec następujących zmian na rynku growym, w tym rosnącym znaczeniu kanału cyfrowego, coraz rzadziej uznawana jest jednak za prognostyk ostatecznej sprzedaży – dodaje. Wyjaśnia, że poprzez preordery rozumiana jest sprzedaż, gdy nabywca płaci od razu całą sumę za grę (tak się dzieje w większości w sprzedaży w kanale cyfrowym) lub tylko część (głównie w kanale tradycyjnym), żeby zagwarantować sobie, że odbierze grę zaraz po tym, jak tytuł trafi do sklepu. CD Projekt nie ujawnia rozkładu sprzedaży na poszczególne platformy. Tytuł ukaże się w wersjach na komputery PC oraz konsole PS4 i Xbox One.
Kiciński zwraca ponadto uwagę, że kierowana przez niego spółka dopiero ruszyła z główną częścią kampanii promocyjnej gry. - Jej kulminacyjny moment wciąż jeszcze przed nami - oznajmia. Jutro, tj. we wtorek 12 maja, mija embargo zakazujące mediom branżowym publikacji recenzji gry (dostały ją do testów) co pozwala oczekiwać wysypu nowych informacji. „Wiedźmin 3" będzie dystrybuowany, w wersji pudełkowej, w 109 krajach.