MegaPixel jest 366. spółką notowaną na NewConnect oraz 15. debiutem na tym rynku w 2021 r. Firma produkuje gry własne i na zlecenie.

Kurs odniesienia dla akcji na pierwszą sesję wyznaczono na poziomie 24,36 zł. W okolicach południa teoretyczny kurs otwarcia wynosi 45 zł, co implikuje prawie 85-proc. zwyżkę w stosunku do kursu odniesienia.

MegaPixel Studio powstało w 2018 r. Pierwszy rok obrotowy spółki trwał od 16.07.2018 r. do 31.12.2019. W tym czasie przychody ze sprzedaży produktów sięgnęły 0,9 mln zł, w 2020 r. 1,7 mln zł, a w I kwartale 2021 r. 0,6 mln zł (zysk netto za ten okres wyniósł 0,2 mln zł). Według strategii na lata 2020-2022 spółka chce m.in. tworzyć 2-3 remaki rocznie, portować do kilkunastu gier (rocznie), realizować projekty we współpracy z polskimi i zagranicznymi licencjodawcami oraz produkować gry własne.

Jedynym z akcjonariuszy MegaPixel jest notowane na rynku alternatywnym Forever Entertainment (jego akcje zyskują dziś prawie 2 proc.). Strategia Forever zakłada przejmowanie i budowanie niezależnych zespołów deweloperskich, które dzięki współpracy z Forever mają zapewniony rozwój w oparciu o zlecenia pozyskiwane od tej firmy. „Co nie wyklucza tworzenia przez te zespoły własnych produkcji, które będą wydawane między innymi we współpracy z Forever. Współpraca ta zapewnia komfort rozwoju MegaPixel Studio, która stopniowo zwiększa zatrudnienie o utalentowanych programistów i grafików, gwarantujących najwyższą jakość jego produkcji. Dzięki tej współpracy spółka pozyskuje i realizuje najbardziej wymagające produkcje jak np. „Panzer Dragoon: Ramake" - czytamy w dokumencie informacyjnym debiutanta.