1. RAPORT BIEŻĄCY
2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)
3. INFORMACJE O PODMIOCIE
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | ||||||||||||
Raport bieżący nr | 34 | / | 2024 | |||||||||
Data sporządzenia: | 2024-09-27 | |||||||||||
Skrócona nazwa emitenta | ||||||||||||
CI GAMES S.E. | ||||||||||||
Temat | ||||||||||||
Aktualizacja strategii CI Games S.E. na lata 2025 – 2028 | ||||||||||||
Podstawa prawna | ||||||||||||
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne. | ||||||||||||
Treść raportu: | ||||||||||||
Zarząd spółki CI Games S.A. z siedzibą w Warszawie („Spółka”) w nawiązaniu do raportu bieżącego numer 33/2022 z dnia 24 października 2022 roku informuje, że w dniu 27 września 2024 roku przyjął aktualizację strategii rozwoju Spółki na lata 2025 – 2028. Szczegółowe założenia przyjętej przez Zarząd aktualizacji strategii rozwoju Spółki na lata 2025 – 2028 są następujące. Po wzmocnieniu i usprawnieniu naszej działalności w pierwszej połowie 2024, Grupa CI Games opracowała jasną strategię mającą na celu zapewnienie przyszłych konsekwentnie rosnących zysków, produkcję gier o wyższej jakości, które efektywniej wykorzystują wcześniejsze inwestycje, i zapewnienie, że Grupa CI Games ma rozwijający się rynek dla nowych premier: 1.Skoncentrowany plan działania produktu z głównymi wydaniami w każdym roku przez kolejne 3 lata od 2026. 2.Nowy, wydajny i zorientowany na gracza model operacyjny. 3.Strategia finansowa w celu dostarczenia planu działania produktu. Ukierunkowany plan rozwoju produktu Główny nacisk na główne IP Projekt III – który jest w fazie pełnej produkcji z premierą w 2026, kolejna duża odsłona serii LOTF, zbudowana na UE5. Poważna inwestycja Epic za wyłączność na PC. Ta gra to zwiększona atrakcyjność i dostępność zarówno dla obecnych, jak i szerszego grona odbiorców z ulepszeniem rozgrywki. Projekt SGW Evolved – w fazie przygotowania do produkcji z planowaną premierą w 2027 roku, jest kolejną dużą iteracją z serii SGW, zbudowaną na UE5 z mocnym odwołaniem do obecnych i szerszych odbiorców dzięki połączeniu charakterystycznej rozgrywki FPS z elementami gatunku survival. Rozwój będzie przyspieszony dzięki wykorzystaniu obszernych komponentów z Project Survive i SGW Next. Projekt H – w fazie przygotowania do produkcji z planowaną premierą w 2028 roku, będzie nowym, dużym IP action-RPG w ramach wysoce komercyjnego gatunku fantasy. Zbudowany na UE5 przy użyciu systemów i architektury z Lords of the Fallen i Projektu III. Faza produkcji wstępnej będzie wykonana wydajnie przez ograniczony zespół do końca 2025 roku, który następnie zostanie zasilony przez developerów z Projektu III. Drugorzędne cele Celem Grupy Kapitałowej CI Games jest wydawanie 1-3 wysokiej jakości tytułów rocznie przez United Label, gdzie dwie kolejne premiery mają miejsce w ciągu sześciu miesięcy - Beyond Galaxyland (premiera miała miejsce we wrześniu br.) i Tails of Iron 2. - Badanie możliwości współpracy z silnymi zewnętrznymi IP - Potencjalne pozyskiwanie partnerów z zewnętrznymi IP oraz projekt Expand, licencjonowanie IP spółki na inne platformy poza gramami dla zwiększenia zysków oraz rozpoznawalności naszych marek. Nowy, wydajny i zorientowany na gracza model operacyjny Kluczowe w podejściu Grupy CI Games, będzie poszerzenie docelowego rynku przy użyciu danych, aby poprawić atrakcyjność i dostępność gier dla odbiorców oraz koncentracja na graczu w naszym procesie tworzenia. Grupa CI Games będzie ewoluować model operacyjny, skupiając się na graczu, opierając się na doświadczeniach z premiery Lords of the Fallen. Maksymalizacja atrakcyjności rynkowej poprzez: Nowy proces rozwoju kierowany przez doświadczonych liderów i zorientowany na graczy: -Oparty na spostrzeżeniach konsumentów -Częste i wnikliwie zewnętrzne testy i walidacja na wszystkich etapach rozwoju -Gatunek i tematyka dla szerszego grona odbiorców Minimalizacja barier wejścia: -Koncentracja na jakości ponad ilością -Opcje dostosowywania trudności -Eliminacja potencjalnie frustrujących elementów z punktu widzenia graczy (np. najlepszy w swojej klasie onboarding) Optymalizacja doświadczeń graczy na różnych urządzeniach/sklepach: -Silnik Unreal Engine 5 jest obecnie bardziej rozwinięty -Bliższa, wcześniejsza współpraca z partnerami (Epic, NVidia, AMD) Osiąganie oceny 80+ wśród użytkowników po premierze: -Wysoce iteracyjny rozwój -Innowacja ponad rewolucją -Prezentacje technologiczne przed uruchomieniem Skuteczny marketing oparty na danych: -Szerokim wglądzie, wiedzy i globalnej świadomości w zakresie własności intelektualnej -Usprawnieniu w celu zapewnienia wydajnych, ukierunkowanych kampanii marketingowych Nowy, zorientowany na gracza, iteracyjny proces rozwoju Aby to osiągnąć, Grupa CI Games ma nową strukturę z doświadczonym nadzorem nad nowym, iteracyjnym procesem rozwoju, zorientowanym na gracza. Nowe Biuro ds. Zarządzania i Wsparcia Rozwoju będzie kierowane przez wiceprezesa ds. rozwoju, Toma O'Connora (dawniej Tencent, Sony), który będzie nadzorował wszystkie obszary produkcji gier we wszystkich projektach, przy współpracy z szefami studiów i zespołem ds. kontroli jakości raportującym do niego, co zapewni lepszą zgodność z produkcją opartą na spostrzeżeniach konsumentów. W procesie tworzenia gier powstaną gry, z naciskiem na jakość i przewidywalność, poprzez zapewnienie głównych etapów walidacji na kluczowych etapach w cyklu życia projektu. Ponadto będą pojawiać się bardziej regularne kamienie milowe w rozwoju obejmujące ocenę, walidację i iteracje w trakcie produkcji, oceniające grę pod kątem atrakcyjności rynkowej, benchmarking produktów i UX gracza poprzez wewnętrzną/zewnętrzną ocenę ekspertów oraz otwarte/zamknięte testy beta. Nowy model dzielenia się talentami (zasoby ludzkie) Uzupełnieniem tego będzie bardziej efektywny model dzielenia się talentami, z nową infrastrukturą ułatwiającą wymianę wiedzy między studiami i dzielenie się talentami, a także model realokacji talentów, który pomoże zmniejszyć zmęczenie projektami. Bardziej ukierunkowany marketing Grupa CI Games będzie miała bardziej efektywne podejście do marketingu przy znacznie zmniejszonym budżecie marketingowym Projektu III, co będzie możliwe dzięki osiągnięciu silnej globalnej świadomości własności intelektualnej Lords 23, biorąc pod uwagę jej znaczny budżet marketingowy i udane aktywacje marek. Grupa CI Games ma na uwadze tę własność intelektualną dzięki przyszłym ulepszeniom i bezpłatnym aktualizacjom zawartości, a także będzie się opierać na obszernych wnioskach z Lords 23, aby w przyszłości prowadzić skuteczniejsze ukierunkowane kampanie, koncentrując się na aktywacjach mogących wywrzeć znaczący wpływ. Strategia finansowa mająca na celu realizację planu rozwoju produktów Nowa strategia, model i struktura operacyjna umożliwią obniżenie kosztów marketingu poprzez: •Bardziej efektywny rozwój opierając się na istniejących IP, koncepcjach, architekturze i silniku •Usprawniony zespół, nowy model operacyjny i dzielenie się talentami, zwiększające wydajność •Niższe wydatki marketingowe dzięki ukierunkowanym kampaniom podnoszącym istniejącą świadomość Jasny plan finansowania na kolejne 3 premiery poprzez: •Gotówkę z działalności operacyjnej •Ostatnią inwestycję EPIC i szukanie partnerstw w zakresie współwydawnictwa, wyłączność na pierwszeństwo wydania i zachęty do dystrybucji terytorialnej. •Istniejący kredyt bankowy w wysokości 15,0 mln PLN z planami zwiększenia zadłużenia w celu sfinansowania przyszłych projektów. Przedstawione informacje nie mogą być rozumiane jako prognoza przyszłych wyników Spółki lub Grupy Kapitałowej CI Games S.E. Stwierdzenia dotyczące oczekiwań co do realizacji określonych założeń i projektów, nie stanowią gwarancji czy zapewnienia, że takie zostaną osiągnięte w przyszłości. Spółka nie ponosi odpowiedzialności za efekty decyzji, które zostały podjęte na podstawie przedstawionych informacji. Strategia rozwoju Spółki może podlegać cyklicznym przeglądom dokonywanym przez Zarząd. |
MESSAGE (ENGLISH VERSION) | |||
Current report number: 34/2024 Date: 27 September 2024 Legal basis: Art. 17 section 1 of MAR – inside information Subject: Update of CI Games S.E. strategy for the years 2025 – 2028 The Management Board of Cl Games SE with its registered office in Warsaw (the “Company“) with reference to current report no. 33/2022 of October 24, 2022, informs that on September 27, 2024, it adopted an update of the Company's development strategy for 2025-2028. Detailed assumptions of the update of the Company's development strategy for 2025-2028 adopted by the Management Board are as follows. Having strengthened and streamlined our business during the first half, we have developed a clear strategy to drive future sustainable returns, develop higher quality games which leverage our prior investments more efficiently and ensure we have an expand addressable market for our new releases: 1.A focused product roadmap with major releases in each of the next 3 years 2.A player-first and efficient new operating model 3.With a finance strategy to deliver the product roadmap Our focused product roadmap A primary Focus on Core IPs Project III - which is in full production for release in 2026, is the next major instalment in LOTF franchise, built on UE5, which has already seen a major investment from Epic for PC exclusivity. This game will have increased appeal and accessibility to both existing and wider audiences as well as gameplay improvements Project SGW Evolved – which is currently pre-production, with a planned release in 2027, will be the next major iteration in the SGW franchise, built on UE5 with a strong appeal to both core and wider audiences through a combination of signature FPS gameplay, elevated by survival genre elements. Its development will be expedited by repurposing extensive components from Project Survive and SGW Next Project H – currently in currently pre-production, with a planned release in 2028, will be a new major action-RPG IP within a highly commercial fantasy genre, built on UE5 using systems and architecture from Lords of the Fallen and Project III. It will have an efficient pre-production lean team until late-2025, when the Hexworks team can begin to move from Project III to Project H. Secondary focus We will aim to release 1-3 high quality titles per year under the United Label, with two new titles to be published over next six months - Beyond Galaxyland and Tails of Iron 2. In addition we will continue with Project Potential, exploring options to partner with strong external IPs, and Project Expand, exploring licensing our own strong IPs to external partners within entertainment and other markets (transmedia, tabletop gaming etc) for both commercial gain and increased IP awareness. Player-first and efficient new operating model Key to our approach will be to expand our addressable market using data-driven insights to improve the appeal and audience accessibility for our games and embedding player-centricity in our development process. We will evolve our operating model with a player-first approach, building on our Lords of the Fallen launch experience by. Maximising our market appeal through: -A new senior-led, player-first development process -Informed by consumer insights -Robust external testing and validation throughout development -Thematic and gameplay mechanics for wider addressable audience Minimising barriers-to-entry through: -Focussing on quality over quantity -Providing difficulty customisation options -Removing friction points (best-in-class onboarding, keyboard remapping etc.) Optimising the gamer experience across hardware/stores: -Enabled by Unreal Engine 5 now being more mature -Through closer, earlier collaboration with partners (Epic, NVidia, AMD) Driving 80+ user scores after launch through: -A highly iterative development -Innovation over revolution -Pre-launch tech demos Data-driven efficient marketing: -Using extensive insight, learnings and global IP awareness -Streamlined to deliver efficient, targeted marketing campaigns New, player centric, iterative development process To achieve this we have a new structure with senior oversight of our new, player centric, iterative development process. Our new Development Management & Support Office will be led by SVP of Development, Tom O’Connor (formerly Tencent, Sony), to oversee all areas of game production across all projects with Studio heads and QA reporting in to him, for improved parity with production based on consumer insights. The development process will produce successful games with an emphasis on quality and predictability by ensuring major validation steps at key ‘gates’ in the project development lifecycle. In addition there will be more regular development milestones with evaluation, validation and iteration throughout production assessing the game for market appeal, product benchmarking and player UX through internal/external expert evaluation and open/closed-beta testing. This approach will ensure that we broaden our market, minimise friction points and make onboarding easier for gamers, supporting higher user scores. New talent sharing model This will be complemented by a more efficient talent sharing model, with new infrastructure facilitating cross-studio knowledge and talent sharing and a talent reallocation model to help reduce project fatigue, with our recent restructuring having optimised our talent pool, the cost of which has been taken. Streamlined and smarter marketing We will also have a more efficient approach to marketing with a significantly reduced Project III marketing budget, enabled by having achieved strong global IP awareness of Lords 23 given its sizable marketing budget and successful brand activations. We’ll keep that IP front-of-mind with future improvements and free content updates and build on our extensive learnings from Lords 23 to run more efficient targeted campaigns in the future, focusing on needle-moving activations. Finance strategy to deliver the product roadmap Our new strategy, model and operating structure will enable lower costs to market through: •More efficient development; building on existing IP, concepts, architecture and engine •A Streamlined team, new operating model and talent sharing, driving greater efficiency •Lower marketing spend with targeted campaigns springboarding existing awareness And we have a clear plan for the financing for the next 3 releases through: •Operating cash flows •Recent EPIC investment and exploring co-publishing partnerships, first party exclusives and territory distribution incentives •Existing PLN 15.0m bank facility with plans to increase debt in order to finance future projects The presented information is not a forecast of the future results of the Company or the CI Games S.E. Capital Group. Statements about expectations as to the implementation of specific assumptions and projects do not constitute a guarantee or assurance that such will be achieved in the future. The Company is not responsible for the effects of decisions made on the basis of the information provided. The adopted Company’s development strategy may be subject to periodical reviews carried out by the Management Board. Disclaimer: This English language translation may contain certain discrepancies. In case of any differences between the Polish and the English versions, the Polish version shall prevail. |
INFORMACJE O PODMIOCIE>>>
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ | |||||
Data | Imię i Nazwisko | Stanowisko/Funkcja | Podpis | ||
2024-09-27 | Marek Tymiński | Prezes Zarządu |