Sektor producentów i wydawców gier z warszawskiej giełdy jest mocno zróżnicowany. Są spółki, które specjalizują się w tworzeniu produkcji z konkretnego gatunku lub na dane urządzenia. Zapytaliśmy kilka firm, co wyróżnia ich na tle konkurencji, oraz jakie mają plany.
Duże uznanie graczy
– Zespół Creepy Jar tworzą eksperci w swoich dziedzinach z wieloletnim doświadczeniem w produkcji gier. Budujemy portfolio, wykorzystując mocne IP, jakim jest „Green Hell". To gra symulacyjna z gatunku survival simulation z trybem coop, osadzona w otwartej do eksploracji dżungli amazońskiej, dostępna na platformach PC/Steam, Playstation 4, Xbox One i Nintendo Switch – mówi Krzysztof Kwiatek, prezes Creepy Jar. Dodaje, że tytuł ten cieszy się dużym uznaniem wśród graczy (87 proc. pozytywnych recenzji na Steam), a łączna sprzedaż brutto „Green Hell" na kluczowych platformach przekroczyła 2,5 mln egzemplarzy.
– Oprócz rozbudowy uniwersum „Green Hell" o kolejne aktualizacje m.in. zamykający cykl trzeci dodatek „Spirits of Amazonia" na PC oraz portowanie pierwszych dwóch części na PlayStation i Xbox, pracujemy nad nowym projektem o roboczej nazwie „Chimera". To gra łączącą w sobie cechy zaawansowanego symulatora rozwoju bazy z elementami survivalu, osadzona w scenerii science fiction – mówi Krzysztof Kwiatek.
Creepy Jar to spółka notowana na GPW. Branża producentów gier ma również wielu przedstawicieli na małej giełdzie, np. Bloober Team.
– Jako światowy lider gier z gatunku horror psychologiczny, współpracujemy z globalnymi partnerami, którzy mają ugruntowaną pozycję na rynku. Wśród nich są m.in. japońskie KONAMI, amerykańskie Take Two (Private Division). Obecnie przygotowujemy dwie gry, o nazwach roboczych B i C, których daty wydania nie zostały jeszcze opublikowane – szczegóły obydwu okryte są jeszcze tajemnicą, jednak powstają one z wymienionymi wcześniej partnerami – mówi Piotr Babieno, prezes Bloober Team. Tytuły tworzone z KONAMI i Private Division nie zostały jeszcze ogłoszone, natomiast pod koniec września spółka poinformowała o rozpoczęciu prac nad produkcją związaną z „Layers of Fear".