Notowania CI Games podczas poniedziałkowej sesji spadają. Przez południem akcje są wyceniane na 1,55 zł po 2-proc. przecenie. Spółka zwołała na 21 marca nadzwyczajne walne zgromadzenie, które będzie decydować o emisji do 36,6 mln akcji serii M i podwyższeniu kapitału zakładowego do maksymalnie 2,2 mln zł. Zarząd informuje, że w jego ocenie emisja z wyłączeniem w całości prawa poboru wszystkich dotychczasowych akcjonariuszy spółki oraz przeprowadzenie oferty publicznej akcji serii M pozwoliłaby na pozyskanie dodatkowych środków finansowych wspierających realizację strategicznych celów biznesowych. Cena emisyjna na razie nie jest znana. Zostanie ustalona w oparciu o budowę księgi popytu.
Wiodący akcjonariusz i prezes Marek Tymiński podkreśla, że emisja to jedna z kilku opcji. Spółka rozważa finansowanie jednej z produkcji przez wydawcę, pozyskanie inwestora strategicznego lub finansowanie długiem. Dodatkowo chce mieć możliwość wspomnianej już emisji do 20 proc. obecnego kapitału (dzieli się na prawie 183 mln akcji).
- Jeśli WZA wyrazi zgodę na potencjalną emisję, a spółka finalnie zdecyduje się na ten wariant, wówczas CIG wyjdzie do polskich inwestorów finansowych oraz inwestorów strategicznych. W takim scenariuszu spółka ma zapewnienie od Active Ownership Fund, że zamieni wszystkie posiadane obligacje CI Games na akcje z nowej emisji - w tej samej cenie, w jakiej obejmą je wszyscy inni akcjonariusze - informuje prezes. Podkreśla, że obecnie studio jest w stanie samodzielnie sfinansować jeden z tych tytułów. Spółce zależy na zachowaniu dynamiki i realizacji dwóch gier jednocześnie. Zarząd podtrzymał terminy premier Projektu „Survive” i „Projektu 3” odpowiednio w 2025 i 2026 r. Spółka poinformowała, że zamierza wydać ten pierwszy tytuł w trybie wczesnego
Obecne grupa zatrudnia ponad 180 osób.
- Rok 2023 zamknęliśmy rekordową sprzedażą, znacząco przewyższającą najlepszy historyczny wynik. W 2024 planujemy dwie premiery z wydawnictwa United Label, w tym kontynuację najbardziej komercyjnego tytułu tej spółki. Za sprawą obecnie produkowanych gier i ich premier liczymy na odpowiednio mocne lata 2025 i 2026 - podsumowuje Tymiński.