Panika na akcjach CD Projektu

Wersja „Cyberpunka” na konsole zbiera negatywne opinie. Zarząd deklaruje, że gra będzie systematycznie poprawiana. Zapowiada też, że gracze mogą się zgłaszać po zwrot pieniędzy.

Publikacja: 14.12.2020 09:24

Panika na akcjach CD Projektu

Foto: materiały prasowe

CD Projekt zareagował na falę krytyki, jaka wylała się na studio po tym jak na rynek zaczęły trafiać negatywne opinie dotyczące wersji konsolowych „Cyberpunka". W mediach społecznościowych pojawiło się dziś oświadczenie zarządu. Przeprasza w nim graczy za to, że w wersjach konsolowych pojawiają się błędy.

„Powinniśmy poświęcić więcej uwagi temu, żeby gra działała lepiej na PS4 i Xbox One" – czytamy w oświadczeniu. Zarząd deklaruje, że część problemów i błędów już została usunięta. Zasygnalizował również, że na horyzoncie są dwie „łatki"- pierwsza ukaże się w styczniu, a następna w lutym.

„Poprawki nie sprawią, że gra na konsolach poprzedniej generacji będzie odbywała się tak samo, jak na komputerze osobistym o wysokich parametrach czy na konsolach nowej generacji, ale będzie to doświadczenie bliższe im niż obecnie. Docenimy to, jeśli dacie nam szansę. Natomiast jeśli nie jesteście zadowoleni z gry na konsole i nie chcecie czekać na aktualizację, możecie zwrócić się po zwrot pieniędzy" – zadeklarował zarząd.

Tymczasem na giełdzie trwa wyprzedaż akcji CD Projektu. Po mocnej przecenie z czwartku i piątku, w poniedziałek kurs studia spada jeszcze niżej. Kilka minut po rozpoczęciu sesji za akcję trzeba było zapłacić 240 zł, co oznaczało spadek aż o 25 proc. Wyprzedaży towarzyszy bardzo wysoki wolumen. Przed godz. 10 kurs spada o 18 proc. do niespełna 262 zł. W ciągu niecałej godziny właściciela zmieniły już akcje o wartości sięgającej 300 mln zł, co stanowi ponad połowę obrotu na całym WIG20.

W piątek wieczorem na portalu Metacritic odblokowano użytkownikom możliwość oceny nowej gry CD Projektu „Cyberpunk 2077", która dzień wcześniej zadebiutowała na rynku. W sobotę wieczorem wersja gry na PlayStation4 średnio miała 2,5 pkt, a na Xbox One 3,1 pkt - w dziesięciostopniowej skali. Studio na bieżąco poprawia grę, co pomaga ocenom, ale nadal się one negatywne. W poniedziałek rano wersja gry na PlayStation4 średnio ma 2,8 pkt, a na Xbox One 3,7 pkt. Gracze narzekają przede wszystkim na błędy i problemy z płynnością gry.

Wyższe oceny zbiera wersja na komputery PC – średnia (z niemal 14 tys. opinii) na Metacritic wynosi aktualnie 6,8 pkt. Wzrosła ocena na portalu Steam. W czwartek rano gra startowała od 71 proc. pozytywnych opinii. W sobotę wieczorem odsetek ten (bazujący na niemal 120 tys. recenzji) wynosił 79 proc. W poniedziałek rano średnia z ponad 154 tys. opinii to nadal 79 proc. Z kolei średnia ocena gry przez recenzentów na Metacritic podczas premiery wynosiła 91 pkt (na 100), a w kolejnych dniach spadła do 90 pkt. Obecnie utrzymuje się na takim właśnie poziomie.

„Cyberpunk" był najbardziej wyczekiwaną grą na świecie w tym roku. W przedsprzedaży zamówiono około 8 mln sztuk, co pozwoliło już zwrócić wszystkie nakłady na grę.

W ciągu ostatnich 7 dni kapitalizacja spółki stopniała aż o 20 mld zł z rekordowego poziomu 46 mld zł (zanotowanego dokładnie tydzień temu), a tylko w ciągu dzisiejszej sesji wartość studia stopniała o 6 mld zł.

Technologie
Pogrom w grach. 11 bit studios ciągnie branżę w dół
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Technologie
11 bit i PCF. Czy w grach dzieje się coś złego?
Technologie
Premier: TVN i Polsat na listę spółek pod ochroną
Technologie
Hiobowe wieści z 11 bit studios. Wiemy o którą grę chodzi
Materiał Promocyjny
Cyfrowe narzędzia to podstawa działań przedsiębiorstwa, które chce być konkurencyjne
Technologie
PCF Group nie pozyskało finansowania. Co zrobi?
Technologie
Decyzja sądu uderza w notowania Cyfrowego Polsatu i Zygmunta Solorza