Tagi: City Interactive,Marek Tymiński,The Farm 51,”Alien Fear”,gry komputerowe,sąd,policja,spór,ugoda,prawnicy Tytuł Techniczny (SEO): City Interactive na wojennej ścieżce z The Farm 51 Description (SEO): Premiera „Alien Fear” po raz kolejny przesuwa się. Tym razem na IV kwartał. Tytuł: City Interactive idzie do sądu z podwykonawcą Giełdowy producent gier komputerowych twierdzi, że firma The Farm 51 nie oddała mu sprzętu i technologii udostępnionej na potrzeby produkcji gry „Alien Fear”. Gliwickie studio The Farm 51 było podwykonawcą City Interactive w produkcji gry komputerowej „Alien Fear” (gra akcji utrzymana w klimatach science-fiction zrealizowana w konwencji horroru). Pod koniec lutego giełdowa spółka w trybie natychmiastowym rozwiązała umowę (obowiązywała od zeszłorocznych wakacji) tłumacząc, że nie jest zadowolone z jakości prac realizowanych przez The Farm 51. Przedstawiciele studia odpierali zarzuty twierdząc, że to City Interactive nie wywiązywało się z niektórych zobowiązań, jak np. dostaw technologii i sprzętu niezbędnego żeby stworzyć wersję gry na konsolę, co uniemożliwiało pracę zgodnie z harmonogramem.
Przez kolejne tygodnie prawnicy obu stron negocjowali zapisy ugody. Miała być podpisana w czwartek 19 maja. Dokumenty nie zostały jednak parafowane. – The Farm 51 do tej pory, mimo naszych próśb, nie zwróciło nam urządzeń i technologii, którą użyczyliśmy im na potrzeby produkcji „Alien Fear” – wyjaśnia Marek Tymiński, prezes City Interactive. Szacuje wartość tych aktywów na kilkadziesiąt tysięcy euro.
Sygnalizuje, że City Interactive rozważa złożenie doniesienia na policję o przywłaszczeniu mienia. – Poważnie nosimy się też ze skierowaniem sprawy do sądu – oznajmia Tymiński. Twierdzi, że ugoda nie wiązała się z żadnymi płatnościami ze strony kierowanej przez niego firmy.
Przyznaje, że brak urządzeń użyczonych The Farm 51 komplikuje nieco prace nad „Alien Fear”. Premiera planowana początkowo na II kwartał, już w lutym została przesunięta na III kwartał. Tymiński sugeruje, że i ten termin nie zostanie dotrzymany. – Chcemy, żeby „Alien Fear” trafił do sprzedaży w tym roku – oświadcza. Budżet produkcji szacowany jest na 1-2 mln zł. City Interactive chce sprzedać co najmniej 300 tys. kopii gry. Ukaże się jednocześnie w wersji na komputery PC i konsole Xbox 360 i PS 3.