CD Projekt Red (d. Optimus) liczy, że wprowadzenie do sprzedaży rozszerzonej i poprawionej gry „Wiedźmin 2" (tzw. Wiedźmin 2.0) zwiększy zainteresowanie tytułem i przyciągnie nowych kupujących.
Dotychczasowi użytkownicy gry, którzy mogli ją nabywać od 17 maja (w wersji na komputery PC), będą mogli jednak ściągnąć przez Internet wszystkie poprawki za darmo. Premiera „Wiedźmina 2.0") planowana jest na 29 września. – Jest cała rzesza fanów, którzy do tej pory nie zdecydowali się na kupno „Wiedźmina 2", czekając, aż gra zostanie dopracowana w 100 proc. Monitorujemy fora internetowe i serwisy branżowe i wiemy, że fani czekają na „Wiedźmina 2.0" – mówi Michał Kiciński, prokurent i jeden z głównych akcjonariuszy giełdowej spółki.
Nie chce zdradzić, na jaką sprzedaż „Wiedźmina 2.0" liczy CD Projekt Red. Do tej pory grę kupiło, według danych VGChartz, 0,6 mln klientów. Dane nie uwzględniają jednak sprzedaży w Rosji, która jest jednym z najważniejszych rynków dla polskiej produkcji. Nie uwzględniają również sprzedaży internetowej. – W przypadku „Wiedźmina 2" na najważniejszych zachodnioeuropejskich rynkach sprzedaż przez sieć stanowiła 30–40 proc., czyli była podobna jak największych światowych hitów – zdradza Kiciński.
Pokaz „Wiedźmina 2.0" był jednym z dwóch wydarzeń, które CD Projekt Red przygotował na zakończone w sobotę w Kolonii targi branży gier komputerowych „Gamescom". To najważniejsza tego typu impreza na naszym kontynencie. Drugim wydarzeniem były pokazy „Wiedźmina 2" w wersji na konsolę Xbox 360. Premiera zaplanowana jest na I kwartał 2012 r. – Dokładną datę wydania tytułu podamy na początku stycznia – deklaruje Kiciński. Najbardziej prawdopodobnym terminem jest połowa lutego.
Początkowo gra na Xbox 360 miała ukazać się w IV kwartale. Jej premiera została jednak przesunięta z powodu sporu z Namco Bandai, który jest wydawcą „Wiedźmina 2" w wersji na PC. Partner twierdzi, że ma również prawa do wydania gry na Xbox 360. CD Projekt Red utrzymuje, że Namco Bandai nie skorzystał z pierwszeństwa przy negocjacjach umowy wydawniczej na Xbox 360. Dlatego polska spółka podpisała odpowiednie porozumienie z THQ.