Spośród kilku filarów, na których opiera się działalność grupy, największy wkład w zarobek miał pion zajmujący się produkcją gier, przede wszystkim „Wiedźmina 2", który w wersji na komputery PC zadebiutował 17 maja. EBITDA (zysk operacyjny plus amortyzacja) tego segmentu wyniosła 19 mln zł. Do tej pory, jak ujawnił w poniedziałek CD?Projekt Red, grę kupiło 0,94 mln graczy, z czego prawie 0,2 mln nabyło ją w wersji cyfrowej przez Internet. Dane uwzględniają sprzedaż pudełkową do końca czerwca i w postaci cyfrowej do chwili obecnej.
– Wynik sprzedaży „Wiedźmina 2" jest, tak jak oczekiwaliśmy, o około 30 proc. lepszy niż pierwszej części sagi – mówi Piotr Nielubowicz, członek zarządu technologicznej firmy. „Wiedźmina" do tej pory kupiło blisko 2 mln klientów.
Zapowiada, że spółka chce mocniej dywersyfikować źródła przychodów. Chce rozszerzać ofertę wydawniczą filmów. Obecnie zajmuje się m.in. wydawaniem na polskim rynku filmów Disney'a. Już od września spółka będzie wydawała też filmy i seriale Polsatu. – Chcemy mieć w ofercie zarówno produkcje największych światowych producentów, jak i lokalnych – tłumaczy Nielubowicz.
CD Projekt Red od września będzie się także zajmował wydawaniem tytułów największego światowego producenta gier – Activision Blizzard (m.in. „Diablo"). Będzie wyłącznym dystrybutorem produktów Blizzard w Polsce.