Gra komputerowa „Dead Island" produkcji wrocławskiego Techlandu, jest na dobrej drodze, żeby zostać najpopularniejszą grą komputerową, jaka kiedykolwiek powstała w naszym kraju. W ciągu tygodnia od premiery do sklepów w USA trafiło ponad 1 mln kopii gry. Premiera na tym rynku miała miejsce 6 września. Produkt ukazał się w wersji na trzy platformy: PC, Xbox 360 i PS3. Deep Silver, który był wydawcą gry szacuje, że na pozostałych rynkach, gdzie premiera miała miejsce 9 września, liczba zamówień sięgnęła kolejnego miliona egzemplarzy.
Polski tytuł okupuje pierwsze miejsca jeśli chodzi o popularność w największych na świecie sieciach detalicznych i sklepach internetowych. Jest też liderem sprzedaży w największym na świecie serwisie sprzedającym gry wideo w postaci cyfrowej przez Internet – Steam
„Dead Island" to druga, pod względem kosztów, gra komputerowe powstała w Polsce. Kosztowała 40 mln zł, czyli więcej niż „Wiedźmin". Techland liczył przed premierą, że w ciągu roku sprzeda 2 mln egzemplarzy. Łączna sprzedaż gry miała sięgnąć 2,5-2,8 mln kopii. Doskonałe wyniki sprzedaży za pierwsze dni pozwolą oczekiwać, że liczby mogą być większe. W tej branży sprzedaż w czasie pierwszego tygodnia to dopiero początek cyklu życia produktu, ale stanowi wiarygodny wskaźnik dalszych wyników.