Wzrost zainteresowania akcjami producenta gier komputerowych z NewConnect był reakcją na raport finansowy za IV kwartał. W poprzednim kwartale bydgoska spółka miała 5,7 mln zł przychodów ze sprzedaży, czyli 85 proc. więcej niż rok wcześniej. Zysk operacyjny wzrósł do 1,33 mln zł z 0,56 mln zł rok temu. Na poziomie netto sięgnął 1,18 mln zł (zmiana o 134 proc.).
Na koniec grudnia firma miała na kontach 1,55 mln zł wobec 0,37 mln zł rok wcześniej. – To był najlepszy kwartał w naszej historii – podkreśla Remigiusz Kościelny, prezes Vivid Games. W całym zeszłym roku kierowana przez niego spółka zanotowała prawie 15,2 mln zł obrotów (wzrost o 89 proc.) i 3,14 mln zł zysku operacyjnego (1,08 mln zł). Zysk netto sięgnął 2,85 mln zł (zmiana o blisko 300 proc.).
Znacząca poprawa wyników to efekt stopniowego przechodzenia firmy do pełnego modelu Free2Play, czyli bezpłatnego udostępniania gier i zarabiania następnie na mikropłatnościach. Jako pierwszy w tym modelu został zaoferowany sztandarowy produkt spółki, czyli „Real Boxing". Gra jest dostępna m.in. w Apple App Store oraz Google Play. Do tej pory pobrało ją już ponad 16 mln osób.
Rosnąca baza użytkowników przekłada się pozytywnie na strumień przychodów, w tym z wyświetlanych w grze reklam. – Wszystkie nasze kolejne gry, których częstotliwość publikacji będzie większa niż dotychczas, będą dostępne wyłącznie w modelu Free2Play – zapowiada prezes.
Pierwszym tytułem zaprojektowanym od podstaw w modelu Free2Play będzie „Real Boxing 2". Premiera tej gry zaplanowana jest na II półrocze. Tytuł, jak zapewnia producent, będzie w pełni zintegrowany „z technologiami wieloosobowych rozgrywek międzyplatformowych, analityką oraz obsługą zasobów gry". Więcej szczegółów na ten temat bydgoska firma przedstawi na konferencji prasowej 16 marca, na której zaprezentuje też strategię i plany na kolejne lata.