Giełdowy debiut poprzedziła październikowa emisja akcji, która była skierowana do nie więcej niż 149 osób (w ramach subskrypcji prywatnej). Spółka pozyskała wtedy ponad 4,3 mln zł, a redukcja w gronie inwestorów indywidualnych wyniosła 88,5%. Simteract pożytkuje pozyskane środki, realizując jedną z dwóch nadchodzących produkcji - "Carpool Simulator". W planach spółki są także kolejne projekty, które będą bazowały na autorskich technologiach ("Traffic AI" i "City Generator") oraz doświadczeniu zebranym w trakcie tworzenia symulatorów treningowych dla klientów z całego świata, podano.
"Aktualnie pracujemy nad dwoma tytułami. 'Projekt #1' - powstaje we współpracy z francuskim wydawcą Nacon z grupy Bigben Interactive, dlatego z uwagi na wiążące nas umowy szczegóły gry owiane są jeszcze tajemnicą. Liczymy jednak, że już w najbliższej przyszłości będziemy mogli zdradzić pierwsze konkrety dotyczące tytułu. W 'Carpool Simulator' natomiast gracze wcielą się w pracownika firmy przewozowej (tzw. ride-hiling company), w której oprócz prowadzenia samochodu będą także kierować własną firmą, zarządzać zleceniami przez aplikację i zarządzać flotą kierowców AI" - powiedział prezes Simteract Marcin Jaśkiewicz, cytowany w komunikacie.
Debiut gry "Carpool Simulator" na konsolach Xbox Series X|S i PlayStation 5 oraz PC planowany jest w 2022 r.
Simteract to spółka gamingowa z backgroundem softwarehouse'owym. Firma ma wieloletnie doświadczenie w branży gier komputerowych oraz oprogramowania wirtualnej rzeczywistości. Simteract jest autorem między innymi Inteligentnengo Systemu Ruchu Drogowego na Potrzeby Symulatorów i Gier Wideo. Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020.