Notowania Creepy Jaru w czwartek rano spadają o prawie 6 proc. w reakcji na opublikowane szacunkowe wyniki. Wynika z nich, że spółka w I półroczu wypracowała 19,9 mln zł przychodów ze sprzedaży i 12,8 mln zł zysku netto. Przychody rok do roku spadły o 29 proc., a zysk netto o 31 proc. Wyniki za II kwartał są gorsze od oczekiwań analityków – szczególnie na poziomie zysku operacyjnego oraz zysku netto.

„Gorsza rentowność od naszych prognoz wynika prawdopodobnie z wyższych kosztów kampanii marketingowych „Chimery” vs nasze założenia. Lekko pozytywnie natomiast odbieramy sprzedaż w 3Q’23, która aktualnie kształtuje się na poziomie 130 tys. vs 76 tys. kopi w analogicznym okresie 2Q’23, tym samym wskazuje na obicie wolumenów na PC (+157 proc. q/q) po słabej pierwszej połowie 2Q’23 przy jednoczesnej dalszej regresji sprzedaży na konsolach (-47 proc. q/q)” - czytamy w porannym biuletynie DM BDM. Analitycy zwracają też uwagę, że wzrost na PC odbywa się kosztem spadku średniego przychodu z jednego egzemplarza.

Creepy Jar dalej wspiera i rozwija swoją flagową produkcję. W półroczu 2023 r. premierę miał dodatek w wersji na PC/Steam, w planach są kolejne. Z kolei w czerwcu 2023 r. spółka opublikowała pierwsze materiały marketingowe dotyczące „Chimery”. Gra będzie dostępna w trybie singleplayer lub kooperacji do czterech graczy.

Ostateczne dane finansowe za I półrocze 2023 r. pojawią się w raporcie okresowym, którego publikację zaplanowano na 21 września.